Followers

Sunday, December 2, 2012

Benarkah Rakyat Brunei Akan Dapat Sultan Yang Baru Tidak Lama Lagi? (Part 1)

Benarkah Rakyat Brunei Akan Dapat Sultan Yang Baru Tidak Lama Lagi? (Part 1)

Sultan Haji Hassanal Bolkiah Mu'izzaddin Waddaulah ibni Al-Marhum Sultan Haji Omar Ali Saifuddien Sa'adul Khairi Waddien (klik)

Adakah anda masih ingat lagi ramalan mimpi saya tentang beliau pada tahun 2011?

1. Benarkah Sultan Brunei ini adalah dari keturunan Rasulullah s.a.w melalui Saidina Hassan?

2. Benarkah Tuanku hanya menunggu istana di Australia siap untuk meletak jawatan? 

3. Benarkah penggantinya berusia sekitar 50 an?

4. Benarkah Fakta sejarah kesultanan Brunei di seleweng oleh Pehin J?

5. Benarkah semua aset-aset kepunyaan beliau akan ditinggalkan kepada pengganti yang baru?
 
6. Benarkah semua ahli keluarganya akan meninggalkan negara Brunei?

7. Apakah kaitan kesultanan Brunei dengan kesultanan Sulu?


20 comments:

Gerakan Anti Najib/Rosmah said...

Bro.... Gua sudah lama tahu tentang tuntutan kesultanan Brunei tetapi gua rasa agak mustahil ianya berlaku kerana ia sudah bertunjang sebagaimana berita tentang JPN yang akan meluluskan gelaran Raja akan diberi kepada seorang individu yang dikatakan berkait rapat dengan kesultanan Perak. Mengikut angin-angin bertiup yang Sultan Azlan akan melepaskan jawatannya kepada individu tersebut. Gua pasti ianya tidak akan berlaku.

Anonymous said...

Visit Freemalaysiakini2.com No subscription needed.

Prince of Noob said...

tapi ni mimpi je kan. ke caner?

Anonymous said...

Tak sabar menunggu part 2 dan part seterusnya.

Anonymous said...

betulke asal usul sultan brunei ni dari keturunan wali dari tok uban, kelantan?

Anonymous said...

anon 4:12
patotla sultan brunei ada buat masjid kat tasik danau tok uban di pasir mas kelantan.... buleh refer sini http://www.pencacai-semalaysia.com/2012/02/bongkar-misteri-masjid-brunei.html

Anonymous said...

salam pak cik,
aku ada tengok satu salasilah keturunan rasulullah SAW di satu kedai makan char koey teow di penang ni.. salasilah rasulullah tu turun dari rasulullah dan sampai kepada sultan2 malaysia ni.. sultan pahang, perak, perlis, johor pun ada.. terengganu, kelantan, malahan brunei sama.. siap ada cop dan tandatangan pegawai istana brunei.. kalau betul depa ni keturunan rasulullah, maka betullah kata nazri raihan, iman tak dapat diwarisi.. p cari kat kedai char koey teow kg pelet, penanti.. ada kat situ..
anak hantu-ah

mat kuale said...

salam..

sy pun ada jugak dgr cerita yg sama mcm yg bro gerakan anti najib ceritakan diatas berkenaan seseorg yg mempunyai darah keturunan kesultanan perak akan dilantik sebagai Sultan Perak yg seterusnya menggantikan Sultan Azlan. Adakah benar berita ni sy pun tak pasti.

Anonymous said...

aku berminat nak tahu part seterusnya.bagiku,tiada yang mustahil berlaku.dilihat senario sekarang pun,memang ada kecondongan untuk perkara itu berlaku.

agsinuai said...

bagiku,tiada yang mustahil berlaku.selalunya hanya akal sahaja yang menidakkan sesuatu perkara berlaku.dan, banyak perkara2 yang tak masuk akal pernah berlaku seperti mana yang disampaikan didalam al quran.dilihat senario sekarang pun,memang ada kecondongan utk perkara ini berlaku..so,segera2 kan lah part 2 ye..

Ren Zit said...

memang btul sultn brunei dri ktrunan nabi sepeqti mana juga dgn uncle seekers,kmi dari sharifah dn syed al saggof dari brunei..

Ren Zit said...

memang btul sultn brunei dri ktrunan nabi sepeqti mana juga dgn uncle seekers,kmi dari sharifah dn syed al saggof dari brunei..

Anonymous said...

sultan brunei asalnya dr arab sorg ulamak besar pd zmn tue dn mmg dr keturunan nabi.. tp sultan yg skrg bkn lg yg original berketurunan nabi sorg raja mesti memakai makhota melambangkn raja pemerintah..mna makhota itu? makhota purba kesultanan brunei ada pd pewaris yg sebenar..??

Anonymous said...

Sepupu sultan brunei adalah perwaris yang sebenar. Atas sebab2 yang tertentu (perjanjian lama) baginda belum muncul. Insyallah bila tiba masanya baginda akan muncul jua. Sultan hassanal bolkia sekarang sedang menjejaki baginda. Insyallah dengan izinNya akan ketemu.

Anonymous said...

benar kah ada batu yg brputar d brunei.. sekiranya ada pewaris yg sebenar dia akan brnti????

Anonymous said...

batu berputar? Aku sebagai rakyak brunei pn tak pernah dengar hahah, toksah percaya dgn benda2 karut. Sultan Brunei yg ada sekarang akan tetap jadi Raja kami, tiada tukar ganti, Pewaris yg sah pn sdh ada, iaitu anak Baginda sendiri, Pengiran Muda Al Mutadebillah. Mimpi ke apa ke tu semua karutt.

Anonymous said...

Perak akan dapat sultan baru menggantikan menggantikan Sultan Azlan Shah, bukan Raja Nazrin .. itu memang benar, akan tahu siapa banginda dalam sedikit hari lagi ..

Anonymous said...

itu mimpi je mainan tidor, sdgkn sya org Brunei tk prnah dgr batu berputar & kmi keturunan suku sakai tidak pernah menduakn raja yg kmi snjungi iaitu Sultan Haji Hassanal Bolkiah & raja2 yg trdahulunya

Rosliana Pulang Nie said...

saya sebagai rakyat brunei berKATA INI SEMUA KARUT...jgn percaya apa kata mesia...saya syg raja ku

anak KRMBRN sabah said...

call me "anak KRMBRN sabah"
sebahagian prediction itu sangat menarik.

Tatkala anak kepada sultan Brunei sekarang masih belum ditabalkan Jadi Pengganti.

I'll check post time by time...
waiting for part 2.
9.44 p.m sunday 28 july