Followers

Tuesday, June 11, 2013

Saksikan Sendiri Dengan Mata Kepala!

Saksikan Sendiri Dengan Mata Kepala!


miliunsoftware@gmail.com

 Dulu sumpah mati aku tak percaya dengan Forex ni! 98% orang yang main benda ni asyik rugi memanjang. Buluh kasap!

Lebih kurang tiga minggu lepas, datanglah Hamba Allah ni (klik) datang bersama sahabat aku.

Punyalah cinabeng sahabat aku sorang ni, ada ke patut dia kejut aku tengah syok tido! Janji pukul 2 petang tapi ketuk bilik pukul 11.30 pagi. Baru dapat tido empat jam. Cilakak betul!

Tak payahlah aku sebut nama sahabat aku kat artikel ni. Hampir empat tahun aku kenal dia. Pernah tumpang enam bulan sebelah dengan bilik tidur aku.


Cari makan dengan forex jer. Kehidupan dia ni macam roller coaster.

Bila bisnes meletup dalam setahun tiga kali tukar pakai BMW! Bila terduduk, naik bas turun bas.

Pendek kan cerita, pertengahan bulan Mei lepas dia tepon aku.

"Bang, bila boleh jumpa?" suaranya sangat happy gila khinzir

"Ko datang jer lah". Aku jawab macam tu sebab dah kenal sangat dengan perangai dia. Selalunya dia akan singgah untuk ziarah walaupun sekejap hanya bertanya khabar.


"Ok. Besok saya sampai tengahari lebih kurang dua petang. Saya nak kenalkan abang dengan seorang manusia yang hebat. Nak minta tolong promote sikit". Dia cuba nak bodek aku.

"Beb, ko pun tahu aku akan bantai kalau orang tu penipu atau zalim kat orang. Jangan rosakkan nama baik aku!" Suara aku agak keras sedikit dengannya.

"Tahu bang, seek the truth. Besok kita jumpa ok. Salam bang."

Yang ni bukannya Hamba Allah tu. Cuma dahi jer lebih kurang tapi tak lah macam ikan flower horn..hu hu

Semasa kami bertiga makan tengahari, aku tanya banyak soalan dengan Hamba Allah ni. Dahinya luas, ketinggiannya dan warna kulit lebih kurang macam aku. Cuma aku hensem sikit jer dari dia. Ulang lagi sekali...hemsem sikit jer..hu hu..

Wajahnya banyak menunduk dan suaranya agak sederhana. Setiap kali aku bertanya soalan aku akan memandang tepat pada kedua matanya dan dia menjawab semua soalan aku dengan tenang.

Hampir sepuluh jam aku interview dia! Aku terpaksa tanya pelbagai soalan dan banyak yang menyinggung perasaannya. Yelah beb, aku terpaksa buat macam tu sebab sahabat aku minta tolong promotekan produk ni. Kalaulah dia kelentong korang semua camner, lain kali kalau aku tulis korang dah tak akan percaya punyer?

Aku bukannya pandai sangat tentang forex. Boleh dikira sebagai katogeri bangang!

Aku buat keputusan untuk membantunya apabila dia menjawab semua soalan aku dengan jujur dan yang paling aku bersungguh-sungguh untuk promote dia adalah kerana dia seorang PENCIPTA dan bila aku tanya kenapa kau buat ROBOT ni, dia jawab,


"Saya banyak kali kena tipu pasal forex sebab mengharapkan orang yang trade. Manusia ni ada emosi dan pelbagai tanggungjawab yang harus dipikul. Kita tidak boleh mengadap komputer dua puluh empat jam. Kalau sakit atau takde mood manusia akan mengalah. Itu sebab saya cipta robot dan saya nak cari rezeki jual ROBOT ni buat modal lepas tu saya nak trade sendiri".

Inilah kali pertama dia mengangkat wajah dan matanya yang sayu memandang tepat pada kedua belah mata aku.

"Berapa banyak ROBOT yang kau dah cipta?" Aku tersengih sebab terlalu bangga dengannya. Bangsa Melayu dan Islam dari Malaysia. Yahudi pun belum mampu buat apa yang dia buat produk sehebat dia punya walaupun robot sebegini banyak dipasaran.

"Ada lah sikit-sikit" Suaranya agak perlahan tapi aku tahu dia tidak berkata benar

"Berapa kau nak jual satu ROBOT?" Dalam kepala hotak aku mesti mahal

"USD1,500" suaranya teragak-agak

"Aik, Murahnya! ROBOT ni kan boleh buat keuntungan selama-lamanya. Bertahun-tahun kau bersengkang mata, perah kepala hotak pastu jual harga camni jer!" Aku tak puas hati jawapannya

"Habis, nak jual berapa?" dia tercengang

"Suka hati ko lah nak jual berapa pun beb. ROBOT tu kau yang cipta. Satu ROBOT boleh untung berapa?" Kali ni aku pula kelihatan bodoh

"Satu ROBOT tak kurang 5% keuntungan sebulan" Dia sangat yakin dengan ciptaannya.

"Waaahhh...kalau customer beli sepuluh robot dah 50% untung sebulan!" Aku cuba mencongak kalau customer trade USD10,000, tiap bulan-bulan boleh untung USD5,000

"Camner ROBOT ni berfungsi ek?" Aku cuba korek rahsia tapi aku tahu gerenti dia tak beritau punya.

"He..He.." dia tersenyum panjang

"Duit ko amik dari customer ke?" Aku tanya buat kali kedua untuk pengesahan.

"Tak uncle..., customer trade sendiri. Saya cuma jual robot jer dan ajar cara pemasangannya!" Dia menjawab soalan aku dengan menggelabah


Sahabat aku dari tadi hanya perhati kami berdua berbual. Dia memang dah tahu perangai aku bila tengah interview jangan nak mencelah. Comfirm kena maki punya!

 Hari pertama (isnin minggu lepas) trade untung USD105.06

Trade kelima hari Jumaat untung USD687.24. Semalam hari isnin trade kali keenam dah untung USD900.38. Keuntungan sehari  USD 200 lebih. Banyak tuu..

Kalau korang nak tengok ROBOT ni berfungsi kau orang tengoklah kat sini (klik) atau http://eafxgroup.mt4live.com/ customer pertama yang beli lima robot ni dengan dan trade sendiri USD5,000. Dia tengah tidoke, berak ke, layan blue ke, main FB ke, tengok wayang ke atau tengah termenung katak sekali pun duit asyik masyuk. Hari ni masuk hari ketujuh mungkin USD seribu lebih. Tujuh hari untung 20%...Fuiyoo...Kalau tukar duit malaysia dapat tiga ribu hengget lebih tuuu!

Walaupun tu bukan duit aku tapi aku seronok sebab customer dan Hamba Allah ini gembira..Yeaaahh..

Satu lagi bangsa dan seagama dengan kita mencipta sesuatu yang hebat dan menjana ekonomi diri sendiri dan negara.

Yang penting aku lebih hensem sikit dari Hamba Allah ni..Yabedabeduu...

Kalau Hamba Allah pencipta ROBOT ni sudi nak bagi free kat aku 20 ROBOT dan ada plak pembaca-pembaca kat sini yang poketnya tebal nak main trade ni dengan aku kan bagus..kecik tapak tangan padang merbuk ku tadah..hu hu...pastu kita tong-tong lah untung tu berdua. Amacam?  Tetiba-tiba dapat idea.

Kalau satu robot boleh kasi 5% untung sebulan kalau dua puluh robot dah 100%. Lu pikirlah bro...masuk USD20,000. untung USD20,000 gak. Tong-tong dengan aku separuh-separuh. Korang amik USD10,000 aku pun macam tu. Tukar dapat tiga puluh ribu hengget tiap sorang tuu..dan yang paling besh sampai kiamat boleh pakai ROBOT ni. Tapi korang janganlah kelentong aku plak sebab duit tu masuk akaun korang sendiri setiap transaksi. warghhh....

65:3. "Dan Dia beri rezeki kepadanya dari arah yang dia tidak jangkakan..."

2:212 "...Allah beri rezeki kepada sesiapa Dia kehendaki tanpa perhitungan..."

16:71. "Dan Allah lebihkan sebahagian kamu di atas sebahagian yang lain dalam rezeki..."

29:62. "Allah menjulurkan dan menyempitkan rezeki-Nya kepada sesiapa Dia kehendaki daripada hamba-hamba-Nya; sesungguhnya Allah tahu segala sesuatu..."

Memandangkan aku dah takder mood nak tulis, kita sambung lagi lain kali lah. Aku akan sertakan sekali trade record customer yang lain.

Pada sahabat aku dan Hamba Allah, kalau ada tersilap atau kekurangan penulisan dalam artikel ini, aku minta maaf banyak-banyak dunia akhirat. Korang boleh call aku untuk pembetulan. kalau ada aarr..Kalau tak ada tak payah buang masa. Lebih baik duduk atas perut. Hu hu

Artikel berkaitan (klik)

3 comments:

md akhir@ezral said...

Asslam. Bro camner nak beli robot ni...sesiapa leh ajar main forex

Sofy =) said...

Uncle,

camno nk beli?
kalau beli sahaj xguna, mesti kena di ajar..baru boleh jana duit smbil main hotiyeee...mamat ni akan turun ajar kita skali ke utk trade smpai UNTUNG?

Anonymous said...

salam..tumpang lalu..bro leh hantar ke emel diorang segala pertanyaan..nak beli ke, cara nak guna ke...sbb sy dah beli..semua diorang akan ajar ..dun worry