Followers

Friday, July 19, 2013

Dulu Mahathir Masa Muda Bulu Ketiak Pun Takder....Tu dulu...(Part 1)

Dulu Mahathir Masa Muda Bulu Ketiak Pun Takder....Tu dulu...(Part 1)


 miliunsoftware@gmail.com 

Terima kasih Allah Dan Penciptanya Berbangsa Melayu yang lebih suka dikenali sebagai Hamba Allah

Mula-mula sekali aku promote produk Miliun Software (dulu Expert Advisor) pada 26 Mei 2013 dibawah tajuk Pengenalan (klik) yang ditulis sendiri oleh Sahabat.

Dua hari kemudian aku dapat panggilan dari adik angkat mempersendakan aku kerana membantu mempromosilan produk ini. Selepas itu aku terima lagi beberapa panggilan supaya tidak mempromosikan Miliun Software ini.

Tapi, lima hari berikutnya aku terima sms dari rakan baik Sufi aku yang juga seorang blogger pro pembangkang (klik). Walaupun kami berlainan pendapat dalam politik dan juga penulisan tapi kami berdua amat baik dari segi persahabatan (klik). Kami sering berhubung bertanya khabar dan berchatting yang merapu kalau boring.

1 Jun 2013 
11:22:45pm 
Apa cite ni? Jadi agen Forex ke? Macam dah takde cerita lain ke beb, asyik pasal forex je. Ante jual robot forex ke? 

1 Jun 2013 
11:30:42pm 
Beb, ante tanya kat org yang ante iklankan EAtu, dia dah jadi multi bilionair ke belum. Kalau belum, ante beritau dia suruh jadi bilionair dulu pastu baru ante jadi tukang promote EA dia

Sememangnya aku terkezut bila terima sms sebegitu. Dalam hati aku mungkin dia ni pernah kecewa, rugi dan fobia bila sebut saja tentang forex.

 Artikel ini ditulis pada 1-Jun 2013 dibawah tajuk mangsa penipuan forex (klik)

1 Jun 2013
11:34:27pm
Harini ante publishkan email org pulak pasal forex. Ante ni betul punya mengarut la beb...!!!Yang email tu BAHALOL dan tamak, patutpun kena tipu !!!

Comfirm aaaar dia ni dah fobia atau air dah masuk kepala sebab dah lama sangat menduda. Tak pernah sekalipun dia hantar sms marah camtu.

Aku hanya mendiamkan diri saja kerana aku tahu dia berniat baik supaya aku tidak tersilap langkah.

Esoknya aku call dia balik dan terangkan secara ringkas.

Kalau korang nak tau, yang ada lampu suluh kat atas kepala tu lah rakan baik aku.

Dipendekkan citer, aku pun jemput dia datang kebengkel pada 6 dan 7 Julai yang lepas (klik). Masa meeting pun dia bertanya pelbagai soalan dan dia juga mengakui pada satu ketika malam raya dia habis RM700 main forex dan pagi raya dia menangis.

Diakhir bengkel tersebut beliau berkata

"Daripada hari ni aku malas nak tulis pasal politik lagi, buang masa jer. Aku nak tulis pasal produk ni dan buat duit"

Petang tadi sekitar 4 petang sahabat call aku

"Abang, akaun abang sufi dah start trade" 

Untuk rakan baik aku Sufi, lepas ni bila dah masyuk (memang pun dah start masyuk dekat 200 hengget hari ni! kan?), ana harap lepas ni anta kawen lah secepat mungkin supaya air tak naik atas kepala lagi.... hu hu..


Buat adik angkat aku yang tersayang Arif dan ayin disini abang sertakan satu pepatah inggeris

"Orang yang bersalah akan sentiasa berlari sedangkan tiada siapa pun yang mengejarnya. Bagi orang yang benar mereka berani seperti seekor harimau"

Bersambung (Part 2)

Artikel berkaitan (klik)

1 comment:

Kerajaan Rakyat said...

Beb Lah... ante tulis :
(memang pun dah start masyuk dekat 200 hengget hari ni! kan?)..

Nampaknya ante masih belum faham maksud untung / profit dalam Forex Trading...

Belum ada untung lagi la beb... masih floating... malahan equity tak menentu...

Ana masih mengkaji efficiency Miliun Software ini beb.. !!