Followers

Tuesday, November 26, 2013

Saya Akan Bantu Anda - Part 3

Saya Akan Bantu Anda - Part 3


Hari ini hari ke-3 aku mengendali akaun klien Miliun. Sambil-sambil aku menguruskan akaun klien Miliun, sambil tu jugak aku menguruskan urusan harian aku tanpa perlu risau Miliun ni buat duit ke tak.

Sudah 3 hari jugak aku memerhatikan bagaimana Silver 5 berkerja, aku sangat berpuas hati dengan cara-cara askar menjalankan kerja. Bagaimana cara ia 'Manage Risk'. So far so good. Itu je aku boleh cakap.
 
 

Setakat ni akaun fresh, kira 1st hand aku handle adalah akaun Darwis. Aku diberi kuasa untuk memilih pair mana yang sesuai untuk diniagakan menurut kriteria yang tertentu yang aku pilih. Apa kriteria nya? Adalah. Hehe. Mana leh bagitau.

Hari ini aku rasa happy sebab akaun Darwis yang aku handle untung lagi.


Pendaftaran Bengkel Kelima (Terakhir) Dibuka Sekarang. Kuyah 010 788 7870 & Edzny 012 671 1344
Ahlan Wasahlan Kesemua peserta bengkel kelima
Semuga Akaun anda terpelihara dengan izinNYA sebagaimana kesemua akaun peserta keempat.
(klik) (klik) (klik)

Semenjak aku handle hari Jumaat hari tu, balance last adalah USD231.31 . Kemudian aku execute trade pada pukul 8.00 pagi waktu Malaysia pada hari Isnin.

Sebab apa pukul 8 pagi? Pun ada sebabnya.



Sejak semalam hingga hari ni, profit bertambah USD100.87 . Jumlah keuntungan terkumpul menjadi USD332.18 (332.18 x 3.4=RM1129.41 - Alhamdulillah rezeki Allah bagi).

 Setiap apa nikmat yang diberi kita perlu syukur, sebab bila kita bersyukur DIA janji, Allah janji bukan aku yang janji, DIA janji akan tambah nikmat.

"Nikmat yang manakah yang kamu dustakan?..." Surah Ar-Rahman

Perkara yang pertama untuk buat apa pun, guru aku pesan "Betulkan Niat!" .Kurang lancar lagi. Beliau pesan "Betulkan Niat kau!" pesan guru aku.

Niat tu bukan "Sahaja aku carik rezeki bla bla bla", bukan lafaznya tapi 'feeling' daripada hati. Mulut boleh menipu, tapi hati tak boleh.

Kemudian minta izin daripada Ibu dahulu. Aku sebelum berjumpa dengan Uncle aku cakap dengan mak aku dulu "Saya nak jumpa Uncle untuk bincang pasal Forex Mak", "Pergilah mungkin rezeki kau kat situ, nanti boleh tolong Mak".

Ya Allah sebak hati aku beb bila aku tulis ni.

Insyaalah segalanya dipermudahkan. Aku yakin dengan janji-NYA.

Hari ini aku nak belanja korang satu ilmu tentang Forex. Seperti yang aku ada maklumkan dalam Part-2 aku ada tulis :

"Forex ini ibarat kita menjala ikan dilaut. Nelayan kena tau bila musim tengkujuh, laut mana banyak ikan, cuaca macam mana yang sesuai menjala. Kalau tak tau, boleh karam kapal beb"

Dalam alam Forex juga ada musimnya, ia dibahagikan kepada 4 Musim. Dan setiap musim adalah selama 3 bulan. Setiap musim PERTAMA dan ke-4 sememangnya laut bergelora.

Jadi kita kena pandai pilih laut mana yang tenang dan laut mana yang bergelora. Kalau laut bergelora kompem nak tangkap ikan paus pun tak dapat. Kan?

Kalau laut tenang, dengan IzinNYA jika ditentukan itu rezeki kita, tiada siapa yang boleh ambil. Melainkan kita tak nak ambil, maka rezeki tu akan pergi kepada yang mahu.

 Dzoul

Sebenarnya jika kita kenang semula apa yang kita pernah lakukan, kita lebih banyak kesal PELUANG yang pernah kita sia-siakan daripada usaha yang kita buat tidak menjadi. Cuba perhati dan renung betul-betul. Betul? Dah. Jangan termenung. Sambung baca. Hehe

Peluang hanya datang SEKALI. Jadi, gunakan sebaik-baiknya.

Berbalik kepada cerita nelayan tadi, walaupun nelayan tahu setiap rezeki Allah tentukan, mereka tetap melihat daripada segi cuacanya bagaimana? kapal ok ke tak? Pukat cantik ke tak?


Sedang aku menulis, tadi aku baru sahaja tarik ikan ke kapal; dapat USD73.12 (RM248.61), sekarang ni ikan masuk lagi dalam pukat sebanyak USD27.75 (RM94.35). Gaji sejam seorang CEO syarikat. Rezeki Allah nak bagi, tak sampai sejam dah dapat. Kalau dicampur keduanya lebih kurang USD100.87 (RM342.96)..

"Nikmat yang manakah yang kamu dustakan?..." Surah Ar-Rahman.

ALHAMDULILLAH.

BERSAMBUNG...

Dzoul

Sekitar 300% Dalam Masa 4 Bulan!
Tak Baik Menipu Allah Taala Marah….
Profit Memang Kencang
Masih Boleh Lagi Goyang-goyang Kaki & Masih Lena Tidur
Talian STREAMYX Mendukacitakan
Talian STREMYX Pulih Sediakala, Terima Kasih TM
Zaman Dulu Kalau Puasa 1 Hari Dapat Upah Satu Ringgit
Saya Rasa Sukar Untuk Mempercayai Masalah Saya Boleh Selesai Begitu Sahaja - Nazree
"Orang Berbudi, Kita Berbahasa"
"Kalau Ngan Company Lain Dah Lama Kita Bungkus" 
Advance Profit Puasa RM500 & Raya RM1,800
Yeh…Yeh… Dapat Duit Raya…
Tak sabar tunggu KKLR...

Komen aku : Ada 31 kali Tuhan sebut berulang kali ayat yg ko sebut tu "Maka pemberian Pemelihara kamu yang manakah kamu dan kamu dustakan?" Surah ArRahman (Yang Pemurah). Kenapa sebegitu banyak kali dia sebut ayat yang sama? Sebab kita terutamanya aku sering tak bersyukur!! Tulah pasal..Bila teringat balik ayat DIA "...Jika kamu berterima kasih, sungguh Aku akan menambahkan kepada kamu, dan jika kamu tidak berterima kasih (kafir), azab-Ku sungguh keras.'" (Surah Ibrahim ayat 7) Barulah aku gelabah puyuh! Tetiba aku dapat ilham. Apa kata bermula saat ini kita ada 'everyday a thanks giving day' amacam?

 

No comments: