Followers

Wednesday, November 27, 2013

Saya Akan Bantu Anda - Puan Norizan

Saya Akan Bantu Anda - Puan Norizan


Salam kepada pembaca budiman,

Hari ini saya ingin memberikan sedikit ulasan berkenaan dengan akaun akak Norizan.

Saya pernah berhubung sekali melalui telefon. Daripada suaranya dan gaya beliau bercakap membayangkan karekter beliau seorang yang 'happy-go-lucky'.

 Pendaftaran Bengkel Kelima (Terakhir) Dibuka Sekarang. Kuyah 010 788 7870 & Edzny 012 671 1344
Ahlan Wasahlan Kesemua peserta bengkel kelima
Semuga Akaun anda terpelihara dengan izinNYA sebagaimana kesemua akaun peserta keempat.
(klik) (klik) (klik)

Baik, berkenaan dengan akaun akak Norizan, peratus nilai apungan (floating) didalam status yang 'BIASA' . Iaitu pada sekitar 18%, berbanding sebelum ini pada kadar 22% pada mula ia dipantau oleh saya. Sudah turun sebanyak 4%.

Status keadaan floating :

<1% - Selamat giler
3-5% - Sangat Selamat
6-15% - Selamat
16-22% - Biasa
23-33% - Sederhana
>33% - Perlu Perhatian.

Akaun yang berada didalam seliaan saya ke semuanya didalam keadaan yang TERKAWAL tidak melebihi 33%..


Darwis - 7%
Tokpi - <1%
Norizan - 18%
Hafiz - 15%
Zainal - 33%

Darwis
(7%)
Bermula 22 November 2013

Tok Pi
(-<1%)
Bermula 27 November 2013

Norizan
(18%)
Bermula 25 November 2013

Hapiz
(15%)
Bermula 25 November 2013

Zainal
(33%)
Bermula 26 November 2013


Jadi akak tak perlu risau dengan floating tersebut kerana Silver 5 mempunyai makanisma untuk 'hedge' dan 'lock' position untuk memastikan ekuiti akak dalam keadaan selamat.

Ini adalah cara/metod Silver 5 mengawal risiko atau lebih dikenali sebagai 'Risk Management'.

Dalam keadaan yang sama, Silver 5 akan menutup entry/position dengan PROFIT dan pada masa sama ia akan me-minima-kan position dalam keadaan negatif floating.

Sebab tu akaun akak 25k sekarang dah 27k. Profit tu. USD2,000 ditukar kepada Ringgit Malaysia RM 6,800.

Dalam keadaan floating, Silver 5 akan menutup posisi negatif pada nilai yang sangat MINIMA. Kadang tak perasan pun bila dia tutup.

Teknik ini sudah ramai digunakan oleh para 'Hedge Fund' untuk mengawal risiko, selain daripada menggunakan teknik ini, salah satu cara untuk mengawal risiko adalah menggunakan SL (Stop-Loss).


MENGAPA SILVER TIDAK MENGGUNAKAN 'SL', HEDGE DAN LOCK NI BERISIKO?

SILVER 5 tidak menggunakan SL kerana penggunaan SL akan merugikan pelabur dengan adanya Stop-Loss-Hunting ketika pair terlalu mengganas (volatile) pada musim yang ke-4 ni (laut bergelora).

Untuk menggunakan teknik ini modal perlu besar dan tidak dibenarkan 'over-leverage' sama sekali.

Kalau nak berkenalan dengan 'Cik Marginah' cubalah.

'Cik Marginah' adalah panggilan manja saya kepada MC - 'Margin Call'. Comelkan? Tapi bila jumpa 'Marginah', kompem muka kita lepas tu tak comel lansung. Haha.

BILA FLOATING NI AKAN BERKURANG?

Mengikut pemerhatian saya, dengan IzinNYA, nilai floating ini akan berkurang pada MINGGU INI kerana minggu ini adalah minggu terakhir pada bulan ini dan selewat-lewatnya minggu hadapan, minggu baru, bulan baru (Disember 2013).

Jika saya pilih satu chart dan berikan analisis secara teknikal, sebagai contoh GBPUSD, bentuk paten harga sudah lengkap dan ia sudahpun mencapai harga tertinggi bulan OKTOBER.


Harga telah membentuk 'Double-Top'.

Jika harga hari ini (Rabu) tutup pada paras 1.6160 (GBPUSD) kemungkinan berlaku 'Triple-Top' (Strong Reversal - Harga akan kembali ke range terendah iaitu 1.5900).

Secara ringkas GBPUSD akan TURUN, EURUSD akan TURUN, USDCHF akan NAIK, USDCAD akan TURUN, AUDUSD akan TURUN.

Ini hanya ramalan saya menurut perspektif teknikal sahaja. Kadang-kadang kita dengar radio atau berita kat televisyen, dia ramal petang hujan, padahal tengok kat luar panas berdenting.

Apa yang penting sediakan payung sebelum hujan. Akak tak perlu risau pasal payung tu sebab saya sedang memayungi akak dan yang lain-lain. Saya akan bantu sehabis-baik.

Dengan izinNYA.

BERSAMBUNG...

Dzoul

Sekitar 300% Dalam Masa 4 Bulan!
Tak Baik Menipu Allah Taala Marah….
Profit Memang Kencang
Masih Boleh Lagi Goyang-goyang Kaki & Masih Lena Tidur
Talian STREAMYX Mendukacitakan
Talian STREMYX Pulih Sediakala, Terima Kasih TM
Zaman Dulu Kalau Puasa 1 Hari Dapat Upah Satu Ringgit
Saya Rasa Sukar Untuk Mempercayai Masalah Saya Boleh Selesai Begitu Sahaja - Nazree
"Orang Berbudi, Kita Berbahasa"
"Kalau Ngan Company Lain Dah Lama Kita Bungkus" 
Advance Profit Puasa RM500 & Raya RM1,800
Yeh…Yeh… Dapat Duit Raya…
Tak sabar tunggu KKLR...


Komen Aku : Kalau ko dah kawen mesti lagi besh artikel ko kan? Membujang lama sangat wei... Awek kat sebelah Dzoul tu adalah salah sahabat kami iaitu Mona (dah ada yang punya). Kalau tak silap, aku kenal Mona ni masa dia baru jer habis SPM samada hujung tahun 2004 atau awal 2005. 

Beliau juga adalah salah seorang sukarelawan program Seekers musim kedua. Saya letakkan dalam sebuah surau usang yang tidak digunakan lagi lebih kurang kalau tak silap 50 tahun. Jelmaan lelaki berjubah memakai serban tanpa kaki sekitar dua saat berjaya dirakam. Saya akan cuba dapatkan balik rakaman tersebut untuk dikongsi bersama. Beri saya sedikit masa

No comments: