Followers

Tuesday, December 10, 2013

Saya Akan Bantu Anda - Hapiz

Saya Akan Bantu Anda - Hapiz



  
Salam,

Tahun 2013 akan meninggalkan kita tidak lama lagi. Sudah hampir 7 bulan Miliun telah melayari bahtera. Berbagai pengalaman yang telah ditimba peserta Miliun. Ada suka, ada duka. Walau bagaimanapun keadaannya dalam Miliun, bahtera akan terus belayar.





Pada tanggal 6 Disember 2013 bersamaan hari Jumaat adalah hari menuai. Itu istilah yang Uncle selalu cakap pada aku "Hari ni hari kita tuai". Uncle mula menelefon peserta-peserta yang hasilnya boleh dituai.

Untuk menuai bukan suka-suki nak tuai. Pasti ada perkara yang diambil kira ; daripada segi teknikal harga, peratusan keuntungan yang diambil mengikut keadaan pasaran dan macam-macam lagi perkara yang diambil kira sebelum menuai. Duit orang beb. 

Paling penting sekali, customer bersetuju dan happy bila dapat merasa duit yang mereka laburkan.

Diam tak diam. Darwis dah merasa hasil daripada pelaburannya. Duit yang beliau withdraw sudah mencecah USD 2,000 daripada modal yang dilaburkan (hampir 30% daripada modalnya).Cuba tanya Darwis, apa perasaan dia dapat merasa duit yang dilabur.(Klik)

Bila jumlah withdraw sudah sama dengan modal nanti (setelah ditolak pembahagian profit sharing); duit modal dah dapat balik, hati pun ada senang, duit yang diniagakan tanpa tanggungan risiko lagi. Tak gitu?  


"Hafiz ko nak duit tak?" tanya Uncle kepada Hafiz. "Mestilah nak Uncle" jawap Hafiz.

Setelah dibuat perkiraan tolak campur darab bahagi, aku cakap pada Uncle "Dalam USD4,000 (lebih kurang RM13,600) boleh bang". Aku menghantar mesej kepada Hazli untuk urusan withdrawal.

Tak sampai beberapa minit segala urusan selesai. Benda ni memang aku salute dengan Hazli. Dia keje memang tip-top!

Aku telahpun mengotakan janjiku kepada Hafiz. Lepas ni giliran abang Zainal pulak ye? Sabor ye bang. Akaun abang under-control. Ombak surut sikit, kita tuai sikit-sikit. Lepas tu akak Norizan. Tak banyak, sikit pun jadilah.


 Hafiz dengan sukarelawan lain memberi bantuan 
kepada mangsa banjir


Lepas urusan withdraw Hafiz selesai Jumaat lepas, ketika itu Hafiz sedang dalam perjalanan menghantar beras untuk mangsa banjir di Kuantan.Malam tu akaun Hafiz profit lagi. Baru je keluar, dah masuk lagi. Berkat orang 'berniaga' dengan Tuhan (buat kerja amal jariah).

"Sesungguhnya orang-orang lelaki yang bersedekah, dan orang-orang perempuan yang bersedekah, dan mereka meminjamkan kepada Allah satu pinjaman yang baik, akan DILIPATGANDAKAN untuk mereka, dan bagi mereka upah yang mulia."
(Surah Al-Hadid, Ayat 18)

"Persamaan orang-orang yang nafkahkan (belanjakan) harta mereka di jalan Allah seperti persamaan sebutir biji yang tumbuhkan TUJUH tangkai bijirin. Pada tiap-tiap tangkai bijirin, ada SERATUS biji. Maka Allah GANDAKAN kepada sesiapa Dia hendaki; Allah Merangkumi, Mengetahui."

(Al-Baqarah, Ayat 261)


Hari ni aku celik je mata, Uncle dah tercongok kat meja makan dah membelek-belek handfon dia. "Morning" aku menyapa Uncle setiap kali bangun daripada tidur.

Aku memang macam biasa bangun je tido terus belek akaun-akaun yang aku pantau. Semuanya dalam keadaan baik sihat walafiat. Sambil menghisap rokok kegemarannya Uncle bertanya pada aku "Akaun Hafiz boleh tuai?".


Genap sebulan keuntungan USD6000 bersamaan lebih kurang 8%


Aku keluarkan 'sempoa' aku. Tot tet tot tet."USD 2,000 boleh bang". Ini sudah kedua kali Hafiz merasa duit hasil pelaburannya. Apa agaknya perasaan Hafiz? Cer tanya hafiz. Ceciter Ceciter.


Uncle tak dapat memberi sebarang komen kerana kesihatannya yang tidak mengizinkan. Uncle demam sudah hampir satu minggu. Aku pun demam beberapa hari yang lepas. Sekarang sudah hampir sihat. Bila power rangers Uncle datang balik, dia akan bagi komen.

Dzoul

Sekitar 300% Dalam Masa 4 Bulan!
Tak Baik Menipu Allah Taala Marah….
Profit Memang Kencang
Masih Boleh Lagi Goyang-goyang Kaki & Masih Lena Tidur
Talian STREAMYX Mendukacitakan
Talian STREMYX Pulih Sediakala, Terima Kasih TM
Zaman Dulu Kalau Puasa 1 Hari Dapat Upah Satu Ringgit
Saya Rasa Sukar Untuk Mempercayai Masalah Saya Boleh Selesai Begitu Sahaja - Nazree
"Orang Berbudi, Kita Berbahasa"
"Kalau Ngan Company Lain Dah Lama Kita Bungkus" 
Advance Profit Puasa RM500 & Raya RM1,800
Yeh…Yeh… Dapat Duit Raya…
Tak sabar tunggu KKLR...


5 comments:

Anonymous said...

Tak aci la weh...

Anonymous said...

Agak hairan bagaimana boleh WD sedangkan equity hafiz masih di bawah modal 80K...

Anonymous said...

Takan da kawen kena upah maid lak...ini tak adil la

Anonymous said...

WD bukan keuntungan dari trading hafis tapi WD dari dana hafis sendiri... kan ke kartun tu...ish ish macam macam ada...

Anonymous said...

Stau haku miliun ni dah byk ke laut.

Tu yg byk crete version baru.