Followers

Wednesday, February 27, 2013

Kenapa Pak Lan Disini? (Part 14)

Kenapa Pak Lan Disini? (Part 14)

Kembali Kepada Sistem Raja Berperlembagaan (Part 1)


Kita sedang berada di landasan yang salah dalam usaha kita untuk membangunkan Negara bangsa. Pelan Transformasi Negara yang bertujuan untuk menjadikan Malaysia sebagai sebuah Negara maju yang berpendapatan tinggi akan membawa kita lebih cepat ke arah kehancuran.

Kenapa? Persoalan pokok di sini adalah untuk apa kita mempunyai pendapatan yang tinggi sekiranya kita tidak mampu mengawal inflasi. Inflasi semakin hari semakin tinggi. Walau pun pihak pemerintah sering mengatakan yang sebaliknya namun rakyat dapat merasainya setiap hari. Setiap hari harga barang semakin naik.


Ungkapan “The escalating cost of living and the decreasing power of purchasing" atau "meningkatnya kos sara hidup dan semakin menurunnya kuasa belian" menggambarkan keadaan sebenar yang sedang di alami oleh masyarakat.

Apa yang mampu kita buat untuk mengubah keadaan? Jawapannya senang. Kita tidak mampu berbuat apa-apa.

Kenapa? Sebab semuanya di tangan Allah. Sudah di takdirkan bahawa sistem sekular yang kita amalkan pada hari ini akan menemui zaman kehancurannya tidak lama lagi.

Slogan demokrasi "dari rakyat kepada rakyat dan untuk rakyat" membawa makna bahawa rakyat berkuasa untuk berbuat apa sahaja. Buktikanlah bahawa slogan itu benar. Ubahlah keadaan sekiranya benar-benar rakyat berkuasa sebagaimana makna demokrasi itu sendiri. Kuasa Rakyat.


Segalanya sudah tertulis di dalam Al-Quran dan sudah di sabdakan oleh junjungan kita Nabi Muhamad Rasulullah SAW. Yang bathil ini akan hancur dan akan di gantikan dengan yang haq.

Bersedialah wahai umat! Kita di berikan peluang untuk menyaksikan bahawa janji Allah itu benar! Ia pasti akan berlaku dan saatnya sudah hampir tiba.

Lihat sahaja Amerika dan Eropah. Apa yang sedang mereka alami sekarang. Demokrasi dan Kapitalisme yang mereka agung-agungkan dan puja-puja selama ini sedang menghancurkan tamadun mereka. Apa pilihan yang mereka ada selain mengisytiharkan perang terhadap Islam.

Kenapa? Sebab Islam sahaja yang mampu membongkarkan pembohongan dan tipu-daya mereka. Kekayaan, kemajuan dan kehebatan yang mereka miliki selama ini adalah hasil daripada tipu daya dan muslihat mereka terhadap umat Islam.

Hakikatnya….. Siapa sebenarnya yang mereka bohongi kalau bukan diri mereka sendiri. Mereka tolak Al-Quran, mereka tolak hadis. Mereka merasakan bahawa mereka lebih pintar dan hebat daripada Allah dan RasulNya.

Tunggu! Janji Allah sudah sampai. Pembohongan mereka sendiri yang sedang menghancurkan mereka. Siapa yang sepatutnya mereka salahkan kalau bukan diri mereka sendiri.


Apa yang cukup menyedihkan… Umat Islam sendiri masih belum sedar dengan apa yang sedang berlaku. Mereka masih lena. Masih di ulit mimpi-mimpi indah yang di ciptakan oleh musuh-musuh mereka dari barat.

Mereka tinggalkan Al-Quran dan Sunnah kononnya ingin maju seperti orang-orang barat. Mereka masih mengaku Islam walaupun pada hakikatnya pemikiran dan jiwa mereka sudah seperti orang-orang barat.

Mereka sembahyang tetapi tidak pernah menyembah Allah. Mereka berpuasa tetapi tidak pernah menahan diri dari larangan-larangan Allah. Mereka mengaji tetapi tidak pernah mengkaji.

Pemikiran dan tindak tanduk mereka semuanya merujuk kepada barat. Pemujaan yang seharusnya hanya kepada Allah di gantikan dengan memuja segala yang datang dari barat. Barat sudah jadi tuhan baru buat umat islam tanpa mereka sedar.

Bagi kita di Malaysia, kita seharusnya bersyukur kerana kita masih mempunyai Raja-Raja Melayu sebagai benteng terakhir kita untuk menghadapi rencana musuh Allah. Kita juga masih mempunyai perlembagaan Negara yang menjamin kuasa Raja dan hak umat Islam di Malaysia.

Alhamdulillah, segalanya ini adalah kurnian dari Allah Yang Maha Besar dan Maha Mengetahui kepada kita umat Islam di Malaysia. Seharusnya kita manfaatkan sebaik mungkin kurniaan Allah ini.

Mungkin ramai yang tidak bersetuju apabila di sarankan bahawa kita perlu kembali kepada Raja-Raja Melayu dan perlembagaan Negara. Ini kerana kita sudah lama tertipu dengan manipulasi orang-orang politik yang ingin berkuasa dan mengekalkan kuasa.

Kita terpesona dengan slogan “kuasa rakyat". Kita merasa bahawa kita benar-benar berkuasa. Kita salah.Yang sebenarnya berkuasa adalah Allah SWT. Segalanya berlaku dengan kehendak dan izinNya jua.

Kita lupa bahawa sebagai rakyat kita hanya di perbodoh-bodohkan oleh orang-orang politik yang tamakkan harta dan kuasa. Rasuah dan salah guna kuasa sudah menjadi perkara biasa. Pembaziran di anggap tidak mengapa. Merompak hak rakyat dan menghabiskan hak rakyat sewenang-wenangnya tanpa rasa berdosa.

Hari ini bekas tangan-tangan kotor mereka menghumbankan Negara ke dalam keadaan yang kritikal. Baik dari segi politik mahu pun ekonomi. Tidak perlu cerita soal moral dan akhlak. Perkara itu sudah lama tiada. Agama hanya di jadikan instrumen untuk menghalalkan matlamat dan cara bukan sebagai satu cara hidup. Syiar Islam hanyalah topeng kepada kebejatan yang disembunyikan.

Sampai bila ini semua ingin kita biarkan? Membiarkan sahaja musuh-musuh Allah ini bermaharaja-lela. Bersultan di mata dan bertahta di hati sedangkan sultan yang sebenar kita mungkiri. Di mana kesetiaan kita kepada Raja dan Negara?

Tugas kita sebagai rakyat jelata wajib taat dan setia kepada Raja. Kita doakan semoga Allah memberikan taufik dan hidayah kepada Raja-Raja kita. Yakinlah kalau Allah menghendaki Raja-Raja kita kembali beriman dan bertaqwa kepada Allah perkara seperti itu boleh berlaku dalam sekelip mata.

Kita selalu berharap untuk mempunyai seorang Raja yang beriman dan bertaqwa kepada Allah SWT dan memerintah dengan adil dan bijaksana tetapi kita sendiri tidak pernah berusaha untuk menjadi rakyat yang beriman dan bertaqwa kepada Allah. Kenapa begitu?


Mungkin lebih mudah mengharapkan orang lain beriman dan bertaqwa daripada kita sendiri yang beriman dan bertaqwa. Mungkin sudah menjadi lumrah manusia…. Lebih senang mengkritik orang lain dari mengkritik diri sendiri.

Kita sering lupa bahawa DYMM Yang Di Pertuan Agung (YDPA) adalah ketua Negara dan ketua agama di Negara Malaysia ini.

Dan kalau benarlah Islam di dalam perlembagaan Malaysia adalah merupakan agama Negara dan Islam sebagaimana tafsiran Mahkamah Tinggi Persekutuan sewaktu menghakimi kes Lina Joy bahawa Islam bukanlah sekadar dogma (ajaran) dan ritual (upacara) tetapi adalah satu cara hidup yang merangkumi politik, ekonomi, kewangan, pendidikan, undang-undang dan sebagainya bukankah YDPA mempunyai hak dan kuasa yang mutlak terhadap Negara ini? Apakah kita sudah lupa dengan Sumpah YDPA sebagaimana yang termaktub dalam perlembagaan untuk mempertahankan Islam pada setiap masa?

Apakah sumpah itu sudah di penuhi selama ini? Kalau sudah…. Di mana Islam dalam politik, ekonomi, kewangan dan sebagainya? Kenapa Islam tidak kelihatan? Kenapa masih demokrasi dan kapitalisme yang mendominasi wajah negara? Kenapa system kuffar yang masih kita daulatkan? Kenapa bukan Islam yang di daulatkan? Apakah Islam sudah tidak relevan untuk di angkat sebagai satu sistem dalam kehidupan kita di Malaysia?

Masih berimankah muslim yang sudah kehilangan kepercayaan kepada agamanya sendiri? Masih berimankah muslim yang memojokkan agamanya hanya di masjid-masjid sahaja? Dan masih berimankah muslim yang merasakan bahawa Islam tidak layak menjadi pemimpin dunia? Tepuk dada tanya hati….

Dan, di mana pula peranan kita sebagai rakyat yang taat dan setia kepada Raja dalam membantu YDPA untuk melaksanakan tanggung-jawab baginda? Sudahkah kita berusaha untuk menasihati Baginda untuk kembali kepada Allah dan Rasul? Untuk kembali kepada Islam? Kalau belum, maka sebenarnya kita bukanlah rakyat yang baik. Kita rasa kita dah baik tapi sebenarnya tidak. Kita tidak menjalankan peranan kita dengan baik. Fikirlah….


Ramai dari kita yang sanggup berjuang untuk Islam, Melayu dan Raja cuma ramai juga yang tidak tahu bagaimana caranya.Ramai yang merasakan sudah tidak ada lagi jalan untuk menyelamatkan Negara ini. Masalahnya sudah terlalu komplek. Negara ini perlukan REVOLUSI bukan REFORMASI atau TRANSFORMASI kalau nak di selamatkan.

Ramai yang takut dan seram bila dengar perkataan revolusi. Konotasinya negatif. Kita lupa bahawa Rasulullah adalah seorang “Revolusioner “. Dan sebab itu musuh-musuh Islam menjadikan perkataan revolusi sebagai sesuatu yang cukup negatif.

Revolusi sering di kaitkan dengan keganasan dan pertumpahan darah. Sebab itu ramai yang gerun dengan perkataan itu. Apatah lagi di zaman sekarang tatkala ramai yang ditimpa penyakit “wahan“ iaitu cinta dunia dan takut mati.

Kalau rakyat yang bangun untuk melakukan revolusi memang tidak di nafikan ianya mampu mewujudkan suasana yang tegang dan huru-hara, kacau bilau dan sebagainya. Itu kalau rakyat… Tapi kalau Raja pula yang bangun dan memimpin gerakan revolusi? Pasti kesannya berbeza…

Allah Maha Mengetahui bahawa hamba-hambaNya dari Timur ini hanya akan bangkit untuk melaksanakan revolusi sekiranya Rajanya yang bangkit memimpin gerakan tersebut. Sebab itu kebangkitan Islam dari Timur ini akan di pimpin oleh Raja-Raja Melayu dari seluruh nusantara. Inilah yang bakal di kenali nanti sebagai REVOLUSI DI RAJA. Pergerakan yang akan mengubah wajah dunia. Mengembalikan yang haq di atas tempatnya. Insyaallah.

Pak Lan
Mohd Ramalan Yunus 
Founder 
World Islamic Chamber Of Commerce


Komen aku : Loor.. Hidup lagi Pak Lan ni..

Part 1 - Kenal Mamat Ni?
Part 2 - Tolonglah!
Part 3 - Melayu Tanpa Raja?
Part 4 - Banyaknya Buih?
Part 5 - Islam Bukan Agama Resmi Negara Ini Tapi Islam Adalah Agama Negara Ini?
Part 6 - Wajarkah Di Pertahankan Raja-Raja Melayu Kalau Raja Melayu Sendiri Malu Nak Jadi Raja
Part 7 - Masih Adakah Lagi Bangsa Melayu Kalau Pertubuhan Orang Melayu Sendiri Nak Jadi Satu Malaysia.
Part 8 - Anwar Dengan Najib : Antara Karektor Dengan Reputasi?
Part 9 - Mansuhkan Rukun Negara?
Part 10 - Tukar Pemimpin Atau Tukar Sistem

Part 12 - Berapa Banyak Darah Perlu Di Tumpahkan?
Part 13 - Sekapur Sireh

Part 14 - Kembali Kepada Sistem Raja Berperlembagaan (Part 1)  
Part 15 - Kembali Kepada Sistem Raja Berperlembagaan (Part 2)  
Part 16 - Nota kasih buat As-Syahid Mohd Hafiz Fahmy Mohd Zaki.  

Part 17 - Nota PRU 13 : Kejayaan BN Kegagalan Najib.  
Part 18 - Nota Pasca PRU 13 : The Non-violent Revolution Is Coming 
Part 19 - Nota Pasca PRU 13 : Kejayaan BN Kegagalan Najib (2)
Part 20 - Nota Pasca PRU 13 : Tun Mahathir Dan UMNO-BN


Tuesday, February 26, 2013

Anda Hebat? (Part 2)

Anda Hebat? (Part 2)

Baca tulisan diatas mengikut warna yang sebenar dalam bahasa Inggeris

Dimana silapnya?

Bacalah kalau anda hebat!


Anda Hebat (Part 3)

Anda Hebat? (Part 1)

Anda Hebat? (Part 1)

 Cari seorang bayi

 Cari 2 wajah
 
 Cari seorang wajah lelaki kepala botak

Cari wajah seseorang tengah 'blur'

Anda seorang yang HEBAT sekiranya berjaya mencari kesemua gambar tersebut.

Anda seorang yang SANGAT HEBAT kalau anda merasakan 'pencarian' ini adalah sia-sia kerana banyak lagi kerja yang belum diselesaikan. Hu hu

Anda Hebat (Part 3)

Sunday, February 24, 2013

Siapakah Pompuan Tahi Hidung Masin Di Majlis Bandaraya Melaka (Part 1)

Siapakah Pompuan Tahi Hidung Masin Di Majlis Bandaraya Melaka (Part 1)

Salam Perkenalan Uncleseekers…

1. Terlebih dahulu saya ingin memohon seribu kemaafan sekiranya kedatangan surat ini mengganggu situasi Uncle…. Saya sebenarnya tidak tahu pada siapa harus saya mengadu masalah yang saya hadapi ini. Uncle adalah orang terakhir bagi saya untuk mencuba nasib untuk mengadu tentang masalah saya ini..Saya juga takut sekiranya masalah ini diketengahkan apakah consequences yang bakal saya hadapi nanti…

2. Adakah ianya melibatkan periuk nasi saya tertutup??? Adakah ibu bapa saya akan malu mempunyai anak seperti saya??? Adakah satu dunia akan tahu masalah saya??? Wallahualam… Hanya ALLAH sahaja yang tahu…

3. Sudah terlalu banyak email yang saya hantar kepada pemimpin-pemimpin politik untuk meminta bantuan tentang masalah yang saya hadapi… Namun semuanya tak dilayan…

 4. Adakah kerana saya orang biasa yang tak penting langsung dalam parti dan tak mendatangkan sebarang keuntungan dalam parti??? Yer memang betul saya orang biasa namun saya memegang seribu rahsia manusia2 yang mengambil kesempatan di atas kesusahan orang lain… Namun saya hanya mampu berdoa …ALLAH MAHA ADIL…

5. Uncle, sebagai seorang ahli UMNO, saya tinggalkan profesion saya sewaktu berusia 23 tahun sebagai seorang pegawai bank yang menjanjikan jaminan masa depan semata-mata ingin menyahut seruan kerajaan agar lebih ramai bumiputera menceburkan diri di dalam bidang perniagaan.

6. Saya bukanlah orang berada ataupun mempunyai mana-mana kenalan orang atasan. Saya cumalah seorang bumiputera yang ingin membantu dan berkongsi kesenangan ramai bumiputera terutamany asiswazah yang menganggur untuk berjuang di dalam dunia perniagaan bersama-sama saya.

7. Saya mula menceburkan diri di dalam bidang perniagaan pada tahun 2004, dgn menjalanan perniagaan latihan, pembekalan dan pengurusacara bagi jabatan-jabatan kerajaan. Bermula dari hasi lsimpanan RM 10,000 pada tahun 2004 alhamdulillah sehingga tahun 2007 modal berbayar syarikat saya sudah pun menjadi RM 500,000.00. Sehingga kehari itu sayamempunyai hampir 30 orang pekerja yang kesemuanya kebanyakkan siswazah menganggur.

8. Mimpi ngeri saya bermula, apabila memenangi tender bagi menjadi operator sebuah rumah rehat milik kerajaan negeri di salah sebuah negeri di selatan tanah air. Ianya bermula apabila saya dipanggil pada mesyuarat pertama bersama setiausaha majlis. Beliau menyatakan seperti ini… Di XXXXXA ini, caranya win-win situation.U dapat hotel tapi you kena beli perabot dari kontrak pusat kita.

9. Oleh kerana terlampau teruja untuk mendapatkan hotel tersebut saya bersetuju. Walaubagaimanapun setelah kembali kerumah dah bertanya kepada suami. Saya tida kmendapat keizinan untuk membeli perabot tersebut. Justeru itu saya menulis sepucuk surat permohonan kepada setiausaha majlis tersebut untuk menolak pelawaan beliau untuk membeli dari kontrak pusat tersebut dan beberapa permohonan yang lain (seperti lampiran 1).

 Lampiran 1






10. Untuk pengetahuan uncle, rumah rehat berkenaan adalah bangunan kosong semata-mata tanpa sebarang perabot. Sebagai operator pertama saya dikehendaki mengeluarkan sendiri modal bagi membeli perabot rumah rehat berkenaan.

11. Melalui aliran tunai yang saya buat, modal pusingan yang saya ada adalah mencukupi untuk 6 bulan pertama perniagaan. Dan saya hanya perlu mengeluarkan modal RM 30,000.00 sahaja untuk membeli perabot dari kedai pilihan saya. Sebagai persediaan untuk memulakan perniagaan rumah rehat berkenaan saya telah pun membeli dahulu perabot dari kedai pilihan saya tanpa menunggu surat balas dari pihak setiausaha majlis tersebut.

12. Tetapi permohonan saya di tolak..dan saya diwajibkan membeli melalui kontraktor yang dipilih oleh beliau. (lampiran 2)

 (Lampiran 2) 

 



13. Saya sekali lagi dipanggil oleh setiausaha majlis untuk memperkenalkan saya dengan kontraktor pusat berkenaan iaitu KLM Management. Perjumpaan bagi pembelian perabot diadakan secara tertutup yang hanya dihadiri oleh saya, setiausaha tersebut dan kontraktor perabot berkenaan.

14. Harga yang diberikan kepada saya tidak masuk akal kerana terlalu tinggi. Sebagai contoh sebuah bilik yang lengkap dengan perabot yang saya beli melalui kedai pilihan saya hanyalah berhargaRM 1,500 tetapi melalui beliau dan kontraktor tersebut sebuah bilik yang lengkap perabotberharga RM 3,000.00. Bayangkan pembelian perabot yang terpaksa saya tanggung untuk 32 bilik.

15. Dengan berat hati saya terpaksa menerima keseluruhan perabot tersebut yang mana saya tidak perlukan. Dengan menerima perabot tersebut..maka bermulalah liku-liku sengsara hidup saya. Modal permulaan bertambah… dan modal pusingan untuk meneruskan perniagaan habis digunakan bagi pembelian perabot tersebut.

16. Bagi meneruskan keberlangsungan perniagaan, saya tidak mempunyai sebarang sumber kewangan lain kerana semua modal dan modal pusingan saya habis untuk membeli perabot dari kontraktor berkenaan. Bagaimana saya ingin memajukan rumah rehat berkenaan sekiranya sumber kewangan bagi pemasaran, promosi, gaji pekerja, sewaan bulanan tiada. Habis digunakan bagi membayar perabot-perabot yang saya tidak perlukan. Dan saya akhirnya mendapat tahu tidak ada wujud langsung kontrak pusat perabot bagi Majlis Perbandaran tersebut. Perkara ini diakui sendiri oleh pegawai – pegawai yang turut sama di dalam mesyuarat tersebut.

17. Memandangkan amat sukar mendapat pinjaman dari bank, saya meminjam dari rakan-rakan. Dan pinjaman bukanlah pinjam semata, perlulah ada interestnya. Saya terpaksa lakukan kerana hanya cara ini dapat menyambung perjalanan perniagaan saya disebabkan pembelian perabot tersebut.


Part 1
Part 2
Part 3
Part 4


Friday, February 22, 2013

Keputusan Pilihanraya 2013! (Part 7)

Keputusan Pilihanraya 2013! (Part 7)

 "Bagi mereka adalah pakaian hijau daripada sutera, dan broked; mereka diperhiaskan dengan gelang-gelang perak, dan Pemelihara mereka beri mereka minum dengan minuman yang bersih."
Surah Al-Insan ayat 21

YAB Dato' Sri Haji Mohd Najib bin Tun Haji Abdul Razak 
Presiden
United Malays National Organisation (new)
UMNO


Datuk Seri Anwar bin Datuk Ibrahim Abdul Rahman
Ketua Umum
Parti keadilan Rakyat 
PKR

Yang Berhormat Dato' Seri Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang 
Presiden 
Parti Islam Se-Malaysia
PAS 

"Mereka itu, bagi mereka Taman-Taman Adn, di bawahnya mengalir sungai-sungai; di dalamnya mereka diperhiaskan dengan gelang-gelang emas, dan mereka dipakaikan pakaian hijau daripada sutera dan broked, di dalamnya bersandar di atas sofa yang indah - betapa sangat baiknya ganjaran! Dan betapa baiknya tempat istirahat!"
Surah Al-Kahf ayat 31

Keputusan Pilihanraya 2013! (Part 1) 
Keputusan Pilihanraya 2013! (Part 2)
Keputusan Pilihanraya 2013! (Part 3) 
Keputusan Pilihanraya 2013! (Part 4)
Keputusan Pilihanraya 2013! (Part 5)
Keputusan Pilihanraya 2013! (Part 6) 
Keputusan Pilihanraya 2013! (Part 7)
Keputusan Pilihanraya 2013! (Part 8)
Keputusan Pilihanraya 2013! (Part 9)
Keputusan Pilihanraya 2013! (Part 11)
Keputusan Pilihanraya 2013! (Part 12)
Keputusan Pilihanraya 2013! (Part 13) - Penutup

Monday, February 18, 2013

100 blogger & Facebooker berkumpul (Part 1)

100 blogger & Facebooker berkumpul (Part 1)



Tarikh - 9-3-2013 hingga 10-3-2013
Tempat - Alattas Universiti Of Life, Wadi Hussien, Janda Baik, Pahang
Tujuan - Santai, rilek kan kepala, luahkan perasaan sesama sendiri dan pada penceramah jemputan (PANAS..he he)
Penginapan -  Kemah.
Makan/minum - Disediakan
Yang perlu bawa - Setiap sorang bawa 2 botol minyak tanah. Ingat, bukan minyak cap kapak!
Lain-lain untuk renungan bersama - (APA)

Gambar hiasan
30 kemah disediakan. Setiap kemah untuk tiga orang. Blogger PAS, PKR dan UMNO. he he..

 

Aturcara - 9-3-2013

 12.30 tengahari - Kita belasah dulu makanan yang telah dihidangkan. Lepas kenyang, siapa nak mandi dan solat dulu korang pikirlah sendiri.

2.30 petang - Maka bersedialah merelakan telinga untuk mendengar Abah dan penceramah membebel.

4. 30 petang - Korang terpaksa berhenti sekejap untuk sejukkan telinga dengan minum petang untuk cari idea untuk meluahkan perasaan pula pada Abah dan penceremah.Tak kan Listen Listen Listen jer. Jangan lupa untuk bergosip.

5,00 petang - Luahan perasaan

6.00 petang - Menunggang kuda dan peraduan memancing ikan tengas. Lima hamper disediakan pada mereka yang terbanyak dapat ikan.

8.30 malam - BBQ kambing bakar dengan nasi beriani bersama anak yatim.

9.30 malam - Kita melalak sampai pagi. Dont worry sebab ada tiga mikrofon untuk tunjuk bakat jadi penyanyai macam video dibawah. Terima kasih pada Captain Zaini (yang main gitar) kerana sudi menaja kelengkapan muzik.

11.30 malam - Kalau ada mood kita main bola api dan satu lagi permainan paranomal yang baru bertajuk 'SAYANG PM'. hu hu.

1.00 pagi - Makan ringan untuk isi perut tengah malam (Apple Pie atau sandwich? ermmph?). Jagung disediakan untuk korang bakar sendiri kat unggun api.

Layan jagung bakar..

Gambar hiasan
Untuk unggun api, kami sediakan kayu..Yang lain tu pandai-pandai korang lah.

Aturcara - 10-3-2013

9 pagi - Siapa yang bangun pagi korang belasahlah dulu. Yang bangun lambat tu jawabnya makan tengahari jerlah but dont worry kami masak lebih untuk sarapan.

9.30 pagi - Beberapa penceramah jemputan akan membebel.

11.00 pagi - Rehat jap pekena kopi

11.30 pagi - Giliran korang plak untuk bantai balik penceramah yang membebel tadi.

1.00 tengahari - Makan bersama kanak-kanak tahfiz.

2.00 petang - Abah dan penceramah akan melegakan fikiran anda.

4.30 petang - Minum dan bermaafan. Pastu korang boleh balik sebab giliran kami nak berkemas plak.

Part 1 - Aturcara
Part 2 - Penginapan Kemah
Part 3 - Trofi Juara Dan Naib Juara Sukan Paranormal
Part 4 - Padang Dah Siap!
Part 5 - Terima kasih TNB Bentong
Part 6 - Penginapan Rumah 1
Part 7 - Penginapan Rumah 2 -  (4 orang)
Part 8 - Penginapan Rumah 3 - (27 orang)
Part 9 - Penginapan Rumah 4 - (8 orang)
Part 10 - Pentas Kampung Pun Dah Siap!
Part 11 - Menu Minum Petang 9-3-2013 - Sup Meletup
Part 12 - Program ini adalah yang terakhir aku bersama korang semua di Janda Baik.
Part 13 - 



Video ni amrayy-lensa-assault.blogspot.com yang amik. Masa tu kami melalak sampai 5 pagi. Memang layan beb lagu-lagu camni! Banyak video sebenarnya yang amrayy amik. kena tunggu dia publish.

Friday, February 15, 2013

Anwar Ibrahim Perdana Menteri Siapa Mati? (Part 1)

Anwar Ibrahim Perdana Menteri Siapa Mati? (Part 1)

Tiga hari lepas abah beri buku ini pada aku suruh baca dan beri komen. Lebih kurang enam jam aku habis baca keseluruhan buku ini secara ringkas. Apa yang buat aku amat terkezut adalah satu artikel dalam muka surat...(korang kenalah cari sendiri), 

"Itu sebab saya berhenti tulis yang tidak elok mengenainya bila saya terjumpa bukti bahawa cerita mengenai sodomi Saiful Bukhari...."

Saiful oh Saiful...Adakah pepatah ini yang anda amalkan?
"Semalam adalah sejarah, hari ini kalau ada kesempatan ambil lah kerana esok adalah angan-angan"


 

Friday, February 8, 2013

Keputusan Pilihanraya 2013! (Part 3)

Keputusan Pilihanraya 2013! (Part 3)

Tugas orang politik adalah menipu dan berbohong untuk mengekalkan kuasa.  Tugas kita adalah melayan kerenah mereka.

Kentut ibarat paranormal iaitu mistik dan ghaib. Orang Politik mesti kentut sebanyak yang boleh untuk cipta sensasi. Bunyi dan bau yang berbeza akan buat rakyat melatah. "Bad publicity is better than no publicity."

Adkah anda katogeri Silent majority? (The silent majority is an unspecified large majority of people in a country or group who do not express their opinions publicly)

Keputusan Pilihanraya 2013! (Part 1) 
Keputusan Pilihanraya 2013! (Part 2)
Keputusan Pilihanraya 2013! (Part 3)
Keputusan Pilihanraya 2013! (Part 4)
Keputusan Pilihanraya 2013! (Part 5)
Keputusan Pilihanraya 2013! (Part 6)
Keputusan Pilihanraya 2013! (Part 7) 
Keputusan Pilihanraya 2013! (Part 8)
Keputusan Pilihanraya 2013! (Part 9)
Keputusan Pilihanraya 2013! (Part 11)
Keputusan Pilihanraya 2013! (Part 12)
Keputusan Pilihanraya 2013! (Part 13) - Penutup