Followers

Friday, March 29, 2013

Siapakah Sultan Sulu Yang Sebenarnya? (Part 4)

Siapakah Sultan Sulu Yang Sebenarnya? (Part 4)

"...Ini adalah daripada pemberian Pemeliharaku untuk menguji aku..."27:40

Sultan Bantilan Muhammad Mu'izzuddin II ibni Datu Wasik Aranan
Sultan yang diakui oleh rakyat, para Datu' rumah bicara & para syarif sebagai Sultan yang sebenarnya.

Dengan izinNYA minggu depan, Menteri luar, Menteri Belia & Sukan, Mufti Besar, Orang kanan yang terutama pegawai protokol SSDI akan ke London untuk mendapatkan pengesahan...
Jeng...jeng...jeng


Part 1
Part 2
Part 3
Part 4
Part 5


Thursday, March 28, 2013

Siapakah Sultan Sulu Yang Sebenarnya? (Part 3)

Siapakah Sultan Sulu Yang Sebenarnya? (Part 3)

"Wahai orang-orang yang percaya, jauhilah kebanyakan sangkaan; sebahagian sangkaan adalah dosa. Dan janganlah mengintip, dan jangan juga mengumpat satu sama lain; adakah salah seorang antara kamu suka makan daging saudaranya yang telah mati? Kamu membencinya! Dan kamu takutilah Allah; sesungguhnya Allah Menerima Taubat, Pengasih" 49:12.

(klik)
 Bilakah agaknya Sultan Brunei yang baru akan ditabalkan dan benarkah terdapat hubungan kekeluargaan diantara  Kesultanan Sulu dengan Kesultanan Brunei yang baru?

Tuanku Sultan....
Selamat menduduki takhta Kesultanan Brunei tidak lama lagi


Part 1
Part 2
Part 3
Part 4
Part 5

Wednesday, March 27, 2013

Siapakah Sultan Sulu Yang Sebenarnya? (Part 2)

Siapakah Sultan Sulu Yang Sebenarnya? (Part 2)

Dituliskan (ditetapkan) bagi kamu berperang, walaupun ia adalah kebencian bagi kamu, dan mungkin kamu benci sesuatu yang lebih baik bagi kamu, dan mungkin kamu suka sesuatu yang lebih buruk bagi kamu; Allah tahu, dan kamu tidak tahu.(2:216)


Syed Hussien Alattas aka Abah (Canselor University Of Life) bersama Datuk Paduka Maulana Shar'i AlHabib Muhammad Rizieq (Klik) Mufti Besar Kesultanan Sulu Darul Islam (SSDI)

  Datu Mantiri Sultanate Of Sulu Darul Islam (SSDI), Asree Sug,Menteri Belia Dan Sukan Sulu. 
Bro Asree, Lek Lu..Sap Kok Tang Lu..

Apa yang dibincangkan oleh Dato' Seri Dr Raden Ahmad Zahid Hamidi, Menteri Pertahanan Malaysia bersama Adik aku Datu Maharaja Lela Mhmd Shahir (Orang kanan yang terutama), Datu Mantiri Habib Zakaria Abdullah sebagai Menteri Luar SSDI (Penasihat eksekutif kepada Sultan Bantilan 11), Mufti Besar AlHabib Rizieq, dan Menteri Belia & Sukan Sulu pada 5-3-2013 sekitar jam 12.45 malam di Hotel Seri Pacific Kuala Lumpur 8 jam sebelum serangan balas di jalankan menjadi rahsia selamanya.

Cuma kekadang kita sebagai manusia tersilap tafsir pelbagai perkara.

Part 1
Part 2
Part 3
Part 4
Part 5


Siapakah Sultan Sulu Yang Sebenarnya? (Part 1)

Siapakah Sultan Sulu Yang Sebenarnya? (Part 1)

 Allah tidak menyukai kelantangan ucapan yang jahat, kecuali orang yang dizalimi; Allah adalah Mendengar, Mengetahui.(4:148) 



Part 3
Part 4
Part 5

Sunday, March 17, 2013

Video Ini Dituju Khas Kepada Azmi APA

Video Ini Dituju Khas Kepada Azmi APA


video
Bro Azmi (klik), nenek ni berjoget lagi comei dari mamat Russia ari tu kan?

Video Ini Dituju Khas Kepada Zelmey

Video Ini Dituju Khas Kepada Zelmey


video
Sejibik cam lu (klik)

Friday, March 15, 2013

Seks, Buah, Sayur & Kesihatan? (Part 1)

Seks, Buah, Sayur & Kesihatan? (Part 1)


Pokok Ara (Ficus)

Buah Ara/Tin
Demi tin dan zaitun, Dan Gunung Sinai, Dan tanah (negeri) ini yang aman! Sesungguhnya Kami cipta manusia dalam bentuk yang paling baik, Kemudian Kami kembalikan dia yang paling rendah daripada yang rendah, Kecuali orang-orang yang percaya, dan buat kerja-kerja yang baik; mereka akan dapati upah yang tidak putus-putus. Maka apakah pula yang mendustakan kamu mengenai Agama (Pengadilan)? Bukankah Allah yang paling adil antara para hakim? Surah AT-TIN (Pahon Tin)

Aku terbaca satu artikel tentang buah ara adalah buah yang dipenuhi biji dan tumbuh berpasangan buah (sama seperti buah zakar laki-laki). Dikatakan juga buah ara bermanfaat meningkatkan kelincahan dan mobilitas dari sperma dan juga bermanfaat untuk meningkatkan jumlah sperma serta mencegah kemandulan pada laki-laki.

Komen aku - Bagi mereka yang suka buang merata-merata dan sebelum terkantoi, sebaiknya pergilah makan buah ni secepat mungkin. Kat Janda ni ada dua pokok dan sentiasa berbuah. Sedap gak buah ara ni kalau makan time musim panas ni! Petang tadi Halim tunjuk kat aku ada satu pokok ara baru tumbuh secara liar tepi sungai. Daun dan buah nya agak sikit berbeza.


Buah Zaitun (Olive)
"...daripada pokok yang diberkati, zaitun..." Surah An-Nur (Cahaya) ayat 35
 
 (Klik)

Dikatakan buah zaitun bentuknya seperti sel telur wanita. Buah zaitun berkhasiat untuk meningkatkan kesihatan dan dipercayai meningkatkan fungsi dari sel telur wanita.

Komen aku - Aku lelaki dan bukannya wanita. Tuhan jadikan dua telo ni pun susah nak jaga!

Friday, March 8, 2013

100 blogger & Facebooker berkumpul (Part 11)

100 blogger & Facebooker berkumpul (Part 11)

Sup Power tajaan dari.... Besok petang (9-3-2013) kita balun

  Meletop!

 Yummy

  
  Besok kita jumpa tokey dia . Satu lagi bangsa aku berjaya dalam perniagaan. Yeaahh.. Terima kasih tuhan

  Hensem & cun

100 blogger & Facebooker berkumpul (Part 10)

100 blogger & Facebooker berkumpul (Part 10)

Aku nak dengar suara korang...

 

100 blogger & Facebooker berkumpul (Part 9)

100 blogger & Facebooker berkumpul (Part 9)

Dulu bilik ni semua orang pompuan duduk kan?

  Kali ni giliran lelaki plak tido. Pemandangan mengadap gunung tu...WOW!



Lily, terima kasih bebanyak kerana menaja tilam, katil, cadar, selimut, sejadah, rak tv, rak air, baldi, gayung, tong sampah, cerek, gelas dan langsir yang seragam. 

100 blogger & Facebooker berkumpul (Part 8)

100 blogger & Facebooker berkumpul (Part 8)

 Rumah ni lah tempat korang bergosipkan? Dinding menjadi saksi..Muahaha..


 Banyak kenangan kan?
Semua bantal dalam rumah ni baru beli semalam. Bukanlah dari jenis bulu itik tapi lepas main bola api gerenti lelap punyerlah asal jangan ingat bini kat rumah sudahlah.

 Masih ingat lagi kucing yang bernama UWIK berwarna kelabu ini? UWIK suka menyambut tetamu yang datang dan akan menghantar pulang.Mak aku yang beri kucing ni. Dia tak bagi aku problem langsung. Bila tetamu datang, jangan harap dia balik rumah sebab gerenti tetamu yang baik hati akan bagi makan punyer. Kalau takder tetamu UWIK akan tangkap ikan hidup-hidup dalam kolam.Bila ditentukan takder rezeki dia hari tu kat luar, barulah dia minta makan kat aku. Cuma satu jer yang aku tak berkenan kat UWIK. Suara dia tak sedap langsung!

Ruang ini sengaja dibiarkan kosong. Jika ditakdirkan hujan lebat kat luar, yang duduk dalam khemah tu bolehlah buat muka seposen kat penghuni rumah ni untuk join sama sebab kali ni, penginapan melalui undi. Tak lama lagi kita mengundi kan? Kasi warm up dulu beb. Hu hu

 Kalau tak silap, Aduka Taruna pernah tido bilik ni.

Siapakah yang pernah tido bilik ni dulu. Jeng...jeng...jeng


Siapakah makhluk yang pernah menyamar dalam bilik ni? 
Abah sanggup beli tilam ngan set cadar baru (yang belah kanan) tak termasuk tilam bilik yang lain-lain untuk menyambut kedatangan korang.
 Bilik ni jer kipas angin dia paling besh

Bilik ni kalau bermimpi mesti yang best punyer sebab kaki saling mengadap.

Ucapan terima kasih sekali lagi pada Lily kerana menaja 6 tilam dan 10 katil, semua sarung bantal dan cadar, selimut, langsir, sejadah, baldi dan gayung dalam bilik air terutama langsir jarang baru yang belum pernah anda gunakan lagi.

100 blogger & Facebooker berkumpul (Part 7)

100 blogger & Facebooker berkumpul (Part 7)

Kalau tak silap, Mat Seman Kati, Man dengan saper ntah pernah tido bilik ni kan?


 Katil King size yang dulu dah kena makan dengan anai-anai





 Kalau kami tak sempat pasang arial, jawabnya tv tengok koranglah jawabnya.

 
Kat luar pintu ni korang hanya boleh tengok air jer. kalau nak terjun kena pakai pintu depan

Mekasih banyak-banyak pada Lily kerana sudi menaja tilam, katil, langsir, cerek letrik, bantal, selimut, sarung bantal, tuala, sejadah, baldi, gayung, rak, tv, rak tv, side table dan gelas dalam bilik ini.