Followers

Saturday, March 15, 2014

Aku Jumpa Ceti Pinjam RM1500

 Aku Jumpa Ceti Pinjam RM1500

 

Assalamualaikum semua

Semoga di rahmati Allah S.W.T

Bismillahhiromanirohim

Tertaipnya jari jemari ku ini untuk melemparkan secebis nukilan rasa yang aku sendiri merasai pengalamannya..

Terima kasih uncle membenarkan pacal yang hina berkongsi rasa diruang yang luas ini dimana sudah menjadi hangat di tonton pengemar-pengemar Uncleseekers. THANKS

Awal bulan ogos 2013 sedang aku termenung di tangga waktu pagi yang damai sambil merenung jauh suasana banjaran titiwangsa tiba-tiba kedengaran satu suara memanggil dengan garau..huhhh terkejut dari lamunan..

"Haaa Jamal (uncle Kenal) ada apa hal.??.. cepppp...ada baik punya projek nii,,,mau dak.?? Jamal dalam lorat kedahnya.. "Amenda nya" jawab aku macam malas... "Malam esok kita p rumah uncle tengok perbentangan robot main forex...yang ni best ceeppp..!!!!.....punya excited Jamal dengan mata bulatnya... "Ok set malam esok kita p janda baik...!!!!" aku setuju



Maka bermula lah episod aku terjun dalam forex selepas brefing dgn group yang ada pada mlm tu..(first group). "Dah tak mau main manual dah..ada robot lagi senang kerja aku..tak payah bersengkang mata nak pasang pending order la..stop lost la.setiap 15 pips nk take profit la..segala bagai.....bisik nunnnnnnn dalam hati.."

After that aku mula mengumpul sedikit modal.campur duit simpanan maka cukuplah usd 1500..untuk beli robot kena lagi stanby usd 1000. Member aku Mokhtar yang kaki forex tu pun hulur usd 500 unt kongsi modal..ok lah cukup usd 2000..tak pe duit robot aku bayar...dont worry be happy..!!! aku bagitau member aku tu..

TENG..TENG..TENGGGGG...BUNYI MUSIC BACK GROUND....

KRONOLOGI TERAGEDI PIONEER

1. OGOS 2013 - Belayar lah kapal sehingga bulan Oktober 2013. Ok ada profit terkumpul kat situ..canteekkkk..

2. NOVEMBER 2013 - Kapal berlayar tanpa memberi apa-apa isharat....hinggalah profit dapat usd 700 lebih walaupun waktu itu gpb/jpy sudah lama merah..tak nampak harapan nak jadi biru pun...Aku jadi risau sebab lama benar kapal bawa gpb/jpy ni belayar..."Mana dia nak bawa pergi ya??? sambil aku garu-garu dagu...(tengah pikiaq la tuuu) tak pe..relex brother brother relex...brother hood...

3. 8 NOVEMBER 2013 - Surat tawaran anak aku masuk UITM Dungun Ganu kite nuuu,,,happy sakan anak aku Nur Farahani binti Azahar (anok kawe le tuu,,) "Abahhhh dah dapat UITM ni."..jerit nye waktu tengahari rembang tu... Alhamdulillahhh..... "Don"t worry Farah list apa yang nak kena beli..." sahut aku..

4. 9 NOVENBER 2013 - List keluar dan aku congak_congak..boleh tahan nak kena keluar duit..maklum lah mula-mula nak masuk..segala mak nenek nak kena beli, yuran di Bank Islam kena bayaq dulu..pergghhhhhhh..(Bak kata Tok Wan)..(minta maaf banyak2 Tok Wan..ari tu tak sempat)..sempat lagi ni ambil kesempatan....Jangan maraaa aaahh,,,

5. 10 NOVEMBER 2013 -  Aku wasup bos kita Mr Hazli nak withdraw usd 700 (rm 2000++) yang masih untung tu..nak withdraw sendiri tak reti..

6. 11 to pertengahan NOVEMBER 2013  - Masih tak dapat jawapan..dan waktu itu ada pula group ke 2 atau ke 3 (tak ingat) ada perjumpaan di Ceringin Hill ..Alamakkkk bos tengah sibuk 2...3...hari ni....

7.  17,18,19 NOVEMBER 2013 -  Dalam tempoh tersebut keadaan sudah kritical gpb/jpy mengamok nak balik JEPUN juga. Jauh sungguh dia berlayar sampai merah biji mata nengoknya...untung usd 700 dah hilang dari radar... profit - 4203.76 balance 4420.76 equty 216.78

8. 22 NOVEMBER 2013 -  Wassup Mr Hazli...bro..acount nak coleps..check my acount please..nak lemass dahh on that time baru Mr Hazli perasan dan dia top up usd 300 unt cover margin..terima kasih bro..kerana cuba untuk selamatkan kapal yang terkapai-kapai..Tapi apa kan daya ..kapal degil tu memang nak balik JEPUN juga. Ombak ganas di laut cina selatan tidak dapat di bendung lagi..hanya burung camar memerhatikan karamnya kapal pioneer. Maka karam lah seperti kapal Flor De Lamar di Selat Melaka...terkedu aku tak dapat kata apa-apa..bermakna selesai usd 2500 dan Moktar usd 500. (skali duit robot)

Karam dilautan nampak kesan karam dihati tiada yang tahu la porpo wa ta kung sii habis semua modal kongsi..

9. 24 NOVEMBER 2013

Aku rehat minda dulu dan relax agak lama...dok pikir belanjawan anak aku nak bayar yuran dan beli barang keperluan dia..biar aku selesaikan hal anak aku dulu..

"Moktar jom p Bentong..aku ada hal ni!!!"

"Berehhhh boh..."

Dia ikut ja...janji belanja dia mkn.. Sampai Bentong aku jumpa Ceti pinjam rm 1500..3x bayar..tak kisah lah..janji anak aku punya masaalah selesai...Beli semua dan yuran pun setle.

Hari selasa aku cuti ..tiba-tiba posman hantar satu surat..bila buka je..rupanya cash cek rm 1500 dari PTPTN. pergggggggg lega rasa hati...semua simpan untuk belanja mkn minum dia disana...selesai...

Hajat unt guna duit forex hancur lebur bagai debu bererbangan...tak ada rejeki ...

AWAL FEB 2014 

Uncle highlight kepada kapal yang karam sila hubungi admin untuk submit infomation dan akan ganti balik duit modal dan duit robot...perggggghhhhhh dapat balik duit aku yang tengelam dalam laut Jepun tu..ARIGATO NEE...

Mana mau cari berniaga rugi tapi dapat modal balik untuk belayar lagi dan lagi..walau pun bermula dari usd 500 duluan dari uncle and the gang..seperti Wassup dari Dzul dan admin-admin pada aku..(adeek,mona yaya dan siapa2 lagi disitu)...

Wassup dari DZul 6 FEB..

Modal asal>>>>>sekian Modal di bantu>>> sekian Baki terkini >>>>sekian Baki untuk dibantu>>>>>sekian 



Maka kini belayar lah sudah kapal v6 naik ramai_ramai...tumpang brother2 yang loaded untuk mendana hasil. Terbaru aku dikatakan naik submerin  ciptaan BRO MIZI......YOU ALL THE BEST

Sehingga hari ini aku merasakan pukulan pioneer amat memilukan.

Kini aku di bantu oleh admin and the gang untuk mencapai kembali modal asal dan sama_sama menyelam. Moga tahun ini aku dapat merasai withdraw duit forex.



Terima kasih uncle kerna belanja Nasi Arab mlm tu...dan all brothers/sister yang memang happy sentiasa..

SEE YOU ALL SOON|

WASSALAM chef.
Artikel Kelolaan Saya:
DZOUL
dzulizzi@gmail.com
010-8102943


Sekitar 300% Dalam Masa 4 Bulan!
Tak Baik Menipu Allah Taala Marah….
Profit Memang Kencang
Masih Boleh Lagi Goyang-goyang Kaki & Masih Lena Tidur
Talian STREAMYX Mendukacitakan
Talian STREMYX Pulih Sediakala, Terima Kasih TM
Zaman Dulu Kalau Puasa 1 Hari Dapat Upah Satu Ringgit
Saya Rasa Sukar Untuk Mempercayai Masalah Saya Boleh Selesai Begitu Sahaja - Nazree
"Orang Berbudi, Kita Berbahasa"
"Kalau Ngan Company Lain Dah Lama Kita Bungkus" 
Advance Profit Puasa RM500 & Raya RM1,800
Yeh…Yeh… Dapat Duit Raya…
Tak sabar tunggu KKLR...


No comments: