Followers

Thursday, April 3, 2014

Terasa Semacam Mimpi..Terawang-Awang

Terasa Semacam Mimpi..Terawang-Awang




Catatan sebuah Pengalaman:

Terbaca di blog uncleseekers..emm peluang baik ni. Terus aku hubungi mr. x, mintak penerangan.

Makin tertarik kerana:

1. Dilakukan oleh robot, makin banyak memiliki robot makin bagus.

2. Robot akan bekerja terus -menerus 24 jam.

3. Modal hangus hanya Rm3500.00 je, seterusnya adalah modal sebenar yang menjana keuntungan.

4. Keuntungan boleh dikeluarkan pada bila-bila masa sekiranya ‘trading’ melepasi modal asal tanpa ,menjejaskan modal asal.

5. Nak berenti bila-bila masa tidak ada sekatan dan modal serta keuntungan semasa dipulangkan sepenuhnya.

6. Upgrade bila-bila masa boleh.

7. Semuanya akan diuruskan a-z, duk saja-saja je, nak pakai duit call je….itu antara penjelasan mr.x

Untuk menguatkan keyakinan, minta mr x namakan sesaorang untuk saya hubungi..mr x namakan uncle…saya terus hubungi. Sangat mesra uncle melayni saya, antara lain nasihat uncle kalu beli 5 aje tak best, paling tidak 15 robot baru best dan…….(yang lain-lain tentu uncle tersenyum sendiri kalau kalau uncle ingat apa yang dibicarakan tempohari…ha..ha..ha). Dengan keyikinan penuh, pada 21Ogos 2013, saya terus “membayar” jumlah yang diperlukan untuk membolehkan saya memiliki 15 robot…angan-angan mula terpasang.

Dua minggu selepas itu, berjunpa mr x di Dungun kebetulan beliau dalam perjalanan balik ke KL. Selepas menjamu nasi kukus di hadapan hospital, bersembang-sembang..mr x instaal program Metal Trade4 dalam hp..lagi trouja bila dapat tengok angka sentiasa bergerak..jangan usik apa-apa, tengok je…..

Masa bergerak… seronok, hari-hari tengok Metal Trade….angka terus meingkat…bila dah terus meningkat saya hubungi mr x nak guna duit…boleh tapi tak dapat jumlah tu kerana proses, prosedur..bla..bal..bal.. saya pun tak faham…Taka pa setakat yag boleh…Alhamdulillah. Pada akhir Oktober acc meningkat melebehi usd8k..wow..fantastik…saya hubungi mr x nak keluarkan yang melebihi modal..terkulai kerana yang dapat hanya usd1k saja..ok tak apalah…Alhamdulillah…rezeki dari ALLah.

Tiba-tiba……23 Nov 2013….bukak je…pappppp…”no open position and ordered” balance usd67!!!......puhhhhhhh…….bagaimana perasaan anda….

Saya terus hubungi mr x, dia tau dan jangan bimbang, pasukannya berusaha untuk dapatkan kembali modal asal…..sedikit lega….dua minggu tak ada berita…ambik keputusan hubungi uncle…uncle beri jaminan tapi dalam masa 90 hari, uncle kata 90 hari tak lama…Tunggu dan terus tunggu…awal febuari tak ada apa-apa perkembangan….Dalam masa yang sama saya mengiktui senda gurau, hilai ketawa rakan dalam V6…seronoknya …tapi saya terus memendam rasa hinggakan saya minta kebenaraan adeeq untuk joint dalam v6.

Awal febuari saya hubungi uncle bila terbaca maklumat dari GV6 mana-mana yang belum menyerahkan maklumat akan ditinggalkan…..berderau darah….saya tak tau apa-apa..uncle minta saya hubungi mr x untuk dapatkan maklumat yang diperlukan….alhamdulillah, akhirnya dapat……(sempat jugak adeeq, mona dan yaya hubungi saya dua tiga kali untuk dapatkan maklumat tu)

Awal minggu kedua adeeq hubungi saya..uncle toup usd2k….terpaku saya….biar betul ni..betul ke……lebih banyak tak percaya…kerana penglaman saya tidak pernah ada “penganjur” berusaha memulihkan modal…yang banyak….lantak ko oranglah…aku apa peduli…..tapi di sini…..terkedu saya dengan suasana ni…..Ya Allah sesungguhnya Engkau Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang.

Keyakinan saya mula kembali pulih.. Dalam masa ini adeeq kerapkali menjadi “mangsa” saya….apa-apapun saya akan bertanya adeeq ….hinggakan saya mintak maaf pada adeeq kerana yang saya tanya hanyalah perkara remeh…(nak tau boleh tanya adeeq…) Dalam masa tu saya terus bertanya adeeq…..camana status acc saya…..apa dia v6, v8, submarine, copy trade….entah apa-apa lagi……yang pentingnya saya masih ada 15 robot lagi ke…ha..ha…ha.

Pertengahan Mac 04 tiba-tiba terima call dari adeeq…."Cikgu nak guna pitis ke" (bersuratnya: duit), boleh ke kerana belum mencecah modal masa…alhamdulillah….setelah sekian lama, dapatlah merasa kembali….Tut….tut..tut…..minggu kedua Mac…dimaklumkan: modal cikgu dah kembali jumlah asal (usd5k)…….Subhanallah..Maha Suci Allah…..apa lagi yang mampu saya kata selain mengucap Alhamdulillah….Alhamdulillah…Alhamdullah…..

21 Mac…adeeq maklumkan ada profit dan dah dipindahkan ….inilah pertama kali saya dapat merasai “keuntungan” selepas kembali terkumpulnya modal asal….sesuatu yang amat sukar digambarkan bagaimana perasaan saya…..saya terus bertanya adeeq pandangan dan “nasihat”…….

29 Mac…mona hubungi saya…."Cikgu , profit dah masuk….." kali kedua…..saya terasa semacam mimpi..terawangan-awang…..anda bayangkan..bagaimana saya bila kapal tenggelam sepenuhnya,….. dipulihkan (dalam masa yang dijanjikan) dan kembali ke jumlah asal seterusnya mampu menjana “keuntungan”…….dan saya menanti profit seterus dan seterusnya…ha..ha..ha.

Rumusan: satu software yang “tercipta” untuk meraih rezeki, diuruskan oleh team yang pakar dan amanah serta dipimpin oleh seorang yang berhati mulia…..insya Allah akan terus gah….terima kasih pada semua…..terima kasih . Dan kepadaMu ya Allah aku serahkan segala-galanya..amin ya rabbil alamin.

 Cikgu Ariffin Dungun

Artikel Kelolaan Saya:
DZOUL
dzulizzi@gmail.com
010-8102943

Sekitar 300% Dalam Masa 4 Bulan!
Tak Baik Menipu Allah Taala Marah….
Profit Memang Kencang
Masih Boleh Lagi Goyang-goyang Kaki & Masih Lena Tidur
Talian STREAMYX Mendukacitakan
Talian STREMYX Pulih Sediakala, Terima Kasih TM
Zaman Dulu Kalau Puasa 1 Hari Dapat Upah Satu Ringgit
Saya Rasa Sukar Untuk Mempercayai Masalah Saya Boleh Selesai Begitu Sahaja - Nazree
"Orang Berbudi, Kita Berbahasa"
"Kalau Ngan Company Lain Dah Lama Kita Bungkus" 
Advance Profit Puasa RM500 & Raya RM1,800
Yeh…Yeh… Dapat Duit Raya…
Tak sabar tunggu KKLR...


10 comments:

Anonymous said...

beb apa sudah jadi. kapal sudah goyang ka. kita tunggu beb.

Anonymous said...

alo beb. kapal lagi goyang beb. apa sal beb. muka anta pun dah kelat beb.

Anonymous said...

Apa cita beb. yg lain dah close. beb dok merah je. kapal dah nak tngelam hmpir tiba. tunggu beb. snyum sikit beb. sape meroyan beb. anta ke ana.

Anonymous said...

apa cerita beb. kapal sesat kat laut ke beb. kapal lain dah balik dua kali. beb punya kapal macam mabuk daun ketum je. nape beb. dengar kabar dah tak ada petunjuk lagi dah. geng gold v6 apa lagi tungu. blah lah. mangkok tu tak ada sekupang dana pun. kapal tengelam, mangkok tu tukang gelak je. sorry beb. kasi panas sikit beb. kesian kesian. tolong publis beb.

Anonymous said...

Apa crita beb. Kapal bwak untung sudah jadi kapal bwak hantu janda baik. Psal anta bdoh smbong. Sbar beb. Tlong publis beb.

Anonymous said...

apa crita beb. pagi ni close lagi beb. masyukkk lagi beb. anta punya kapal tak srvise ke beb. slow je. nak karam ke beb. snyum skit beb. tolong publis beb.

Anonymous said...

ini contoh2 orang yang meroyan sebab dah kene halau dari group nie . sendiri buat hal sendiri panas . sendiri komen . sendiri sakit hati !

minta pencerahan tak habis2 . sifat tamak haloba kau pun tak pernah habis . kau tak nak minta pemendungan pulak ke ?

jangan malukan diri sendiri lah ?
kau tu kene halau dari group ni bukan nye kau keluar sendiri !
karang aku minta keluar kan artikel pasal perangai buruk n tamak haloba kau tuh dari uncle nak ? amacam ? satu dunia bole baca tentang perangai kau ni !

Anonymous said...

hallo beb.. tak letih ke jari dok menaip komen berulang-ulang kali... orang yang sama pulak tu.. sudah-sudah la tu... wa rasa lu ni dah takde modal nak cakap sebab tu berulang-ulang jer. kesian.. dah la kene halau... tamak haloba pulak.... gv6 pulak disalahkan... ish ish.... kesiann sunggguhhh....

mr.x

Ahli Group.Gold.V6 said...

Uncle janganlah menyamar. Macam nampak bodoh lah. Aku cabar kau tulis artikel pasal aku. Glamer sikit aku. Bila boleh keluar artikel. Cepat sikit. Tak sabar nak tunggu.

Anonymous said...

Encik ahli gv6 knp xguna nama betul kalau nak sgt cerita pasal kau dikeluarkan ? Nak famous ye ? Bole tiada masalah pun untuk minta uncle famous kan kau kat dalam blog dia nie tp dari pandangan aku . Dari story pasal orang bodoh mcm kau lagi baik cerita pasal forex , biss uncle n keuntungan peserta .
Sudah2 lah tuh tuduh uncle yg komen sbb yg komen tu bkn uncle tp org yg tahu kebenaran siapa uncle n sape pulak ulat sampah cth nye mcm kau nie !