Followers

Tuesday, June 17, 2014

Perkid - Muiz -Tadi Pon Terok Dak Pompuan Tu..Sampai Berdarah-Darah..(Part 5)

Perkid - Muiz - Tadi Pon Terok Dak Pompuan Tu..Sampai Berdarah-Darah.. - (Part 5)




Masrizi bin Sat a.k.a Ustat Kemetot


Well , aku lah “Bodyguard” yang ustat KEMETOT tu gelarkan ..Konst Polis ye ? Buat pengetahuan lu , aku ni hanyalah Konst.Sukarelawan Polis . Lu nak cite ape ? Aku belagak ? Ok .

Kejadian bermula dimana aku diminta oleh UNCLE untuk bawak 3 orang ni gi buat I/C kat JPN UTC Jalan Pudu . Tengah-tengah aku duduk kat kaunter 9 untuk amik gambar i/c , tiba2 Nad meluru kearah aku untuk berlindung .

Si Mira pulak , terjatuh disebelah kiri aku, dan terus diCEKIK , dan dia DIPIJAK oleh salah seorang 'anak buah' Presiden KEMETOT yang diwakili oleh ‘GEDUNG’ dalam operasi dorang yang ala-ala KOBOI.

Jabatan Pendaftaran Negara UTC

Tipu ? SAKSI ramai  kat dalam JPN tu .. Petugas , orang awam , silap2 CCTV pon leh jadi SAKSI apa yang aku cakapkan ni .

Lepas je si GEDUNG dan KUNCU-KUNCU ni bawak dorang kuar , Cepat-cepat aku cakap kat petugas kaunter 9 ,


Gedung


..Cik , cepat sikit amik gamba saya. Time kasih..” Terus aku gi cari dorang kat luar .

Dan pada masa tu lah , perbualan pertama aku dengan GEDUNG .

maaf encik , tab tu saya punya..




Dari Kiri ; Aku, Nuri, Nad dan Mira


Dia tersengih macam kerang busuk , dan ajak aku bincang kat tepi.

Dalam perbincangan yang agak kelam-kabut tu , aku sempat snap gambar salinan repot polis dorang.

Dan dia cakap kat aku ;

macam ni lah encik , kita pi bincang kat IPD KAJANG terus .. dan boleh bincang dengan I/O yang handle kes ni. Sjn Hajazi



Aku dengan tanpa berdolak dalih terus menjawab ,

"BAIKLAH .. Saya kesana sekarang"

Semasa aku dalam perjalanan ke IPD KAJANG,  tiba-tiba aku dapat panggilan dari Si GEDUNG +60129746922. Jam lebih kurang 1535hrs semasa berdekatan KPJ KAJANG .




Si GEDUNG : "Shahdan ke ?"
 
Aku : "Ya .."

Si GEDUNG : "ni ustat kami a.k.a. presiden saya nak cakap .."

Aku : "haa .. cakap lah .."

Ustat KEMETOT : "Encik shahdan ni kat mana ? sekarang ni pa cita ? bebudak ni dok petik nama kau . kau lindung dia , dok umah ko , ko polis kan ? kau tau undang-undang kan ? Sekarang ni ko nak wat cana ? nak “KAWTIM” cana ? Ni kita bincang kat PERKID ja lah .."

PERGH ?! KAWTIM ? 

KATA KAT AKU TAU UNDANG-UNDANG .. NI NAK KAWTIM ? KENAL SPRM ?

Aku : "Er .. tak tahu la . saya bukan orang kajang .. kejap saya tengok banggunan paling dekat … haa .. KPJ KAJANG ."

USTAT KEMETOT : "ooo .. dah sampai sana .. hmm .. cana nak bawak bincang ni ?"

Aku : "takpa lah . kita bincang di balai , saya kan tengah ondaway ke IPD KAJANG , warden encik yang soh saya pi sana tadi masa kat pudu .."

USTAT KEMETOT : "kalau macam tu takpa lah .. nanti aku soh dak aku gi sana ."

Aku : "Ok .. cantik gak tu . sebab tadi warden pon cakap , kita bincang sekali dengan I/O"

USTAT KEMETOT : "OK" .

Aku : "Ok , salam."

[TUTTT …..]

Erk .. ustat/presiden tak jawab salam saya ye ? isk .. isk .. isk ..ustaz kebenda




Masa dah nak sampai ke IPD KAJANG , aku pon call SJN Hajazi iaitu I/O yang siasat kes ni .

SJN : "Alo .."

Aku : "Salam SJN HAJAZI , saya Shahdan , saya dah nak sampai IPD KAJANG , saya nak jumpa SJN dimana ?"

SJN : "Wasalam … ni ada di ONE STOP …"

AKU : "huh ?? mana tu ?"

SJN : "ONE STOP CENTRE .. awak tanya anggota kat sana nanti , dorang tau la ."

Sesampainya aku di IPD KAJANG , aku teros masuk dan tanya 2 anggota yang tengah tugas sentry kat pondok;

Aku : "Encik , Saya nak jumpa SJN HAJAZI , tadi dah hubungi katanya ONE SHOP COFFEE .."

Anggota : "HUH ??! ONE STOP CENTRE KOT .. ni kat sebelah ni ."

AKu : "maaf encik , salah dengar ..  Terima kasih .."

Percakapan diantara AKU dan SJN HAJAZI terpaksa dirahsiakan atas membantu siasatannya . Tak nak ganggu kerja I/O .. aku tau kerja SJN Hajazi ni cana .. bukan satu kes dia nak selesaikan ..

BANYAK WEY !

Lepas aku selesai urusan dengan SJN Hajazi ni .. Dorang tak sampai-sampai lagi..
Penat aku menunggu dia ni .. Haish .. Entah pukul bape dorang ni nak sampai ,

so .. aku pon tipon lah lagi si GEDUNG ni ..

Aku : "mana encik ?"

Si GEDUNG : "saya ada urusan lain ni . encik kat mana ?"

AKu : "saya kat IPD lagi lah ni encik .. dok tunggu encik tak sampai-sampai lagi ."

Si GEDUNG : "macam ni lah , saya ada urusan lain lagi ni , nak solat lagi .. takpa encik tunggu kat susur masuk lebuhraya kajang-kl , nanti saya sampai bawak encik pegi PERKID ."

AKU : "Baiklah .."

…Selepas 1/2jam . 

Aku anta mesej ,

"saya berada di hentian rehat Bukit Dugong . makan jap ."

Dia hanya balas ; "K"

Lepas aku makan roti canai 2 keping dengan nescafe ais .. aku tunggu lagi 1/2jam ..
Takde pon respon .. adeh .. cari jalan mau pusing-pusing ke ni ? lama sangat ..

Aku pon anta lagi mesej ..



Teros dia kol aku .. dan cakap direction ke PERKID .. sampai kat mana2 dia selisih dengan aku , dia akan buat u-turn dan escort aku gi PERKID ..

SAMPAI JUGAK AKHIRNYA !!!!!!!!! 

Lama gilak ..

MASA ITU EMAS tau ke ?

SiGEDUNG bawak aku masuk opis .. Oh .. Rumah je .. Rumah kayu 2 tingkat dibuatkan jadi asrama + pejabat ..

Pergh .. dalam pejabat USTAT KEMETOT ni.. macam2 gamba … macam2 pingat .. macam2 keratan akhbar yang dia tampal dan gantung kat dinding2 pejabat ..

Bermulah percakapan aku dengan USTAT KEMETOT ni ..

Macam-macam lah dia dok cita yang dia ni HEBAT .. makan malam satu table dengan Pak Lah .. satu2nya wakil NGO yang berani kedepan dalam masalah AGAMA ISLAM dalam Negara MALAYSIA ..

CABLEnya besar2 belaka .. PERNAH kena tahan dibawah ISA sebab dituduh antara anggota AL-MAUNAH ..

kenal PEGAWAI2 BESAR di Bukit Aman , selalu turun naik Bukit Aman , PEGAWAI BESAR kenal dia .. Pegawai besar selalu mintak tolong kat dia .. mintak ceramah .. motivasi … ajar PGA ilmu pertahankan diri .. dan segala macam hal lagi lah ..

Aku pun hanya menganggukkan kepala dan cakap .. "Hmm .. Ooo .. Ye .."

Nak wat cana .. dah aku terLATIH dari kecik , bila orang TUA becakap , jangan menyampuk .
Ustat KEMETOT ada tanya aku .. "awak tau tak PERKID ni apa ?"

Soalan CEPUKSILVER ni ..Aku pun jujur lah ..

Maaf .. terus terang saya cakap , TAK ..

“..nampak ? mintak maaf cakap lah kan .. POLIS yang pangkat rendah ni daripada konst/ sampai ker SJN memang tak kenal aku .. memang tak tahu PERKID .. Aku ni selalu naik turun bukit aman ni dok setel masalah2 dorang ..” – kata USTAT KEMETOT ni ..

Alahai …….. baru je aku nak menjawab ..

Tetiba Si GEDUNG ni nyampuk .. "tu baru paklah .. belum dengan najib lagi .."

Hmm .. Si GEDUNG ni aku tengok dia suka nyampuk , sampai aku pening nak dengar mana satu .. Ustat KEMETOT atau Si GEDUNG ? Ahh .. Pening ..

Hmm .. tengah si USTAT ni dok tunjuk video dia dengan cable2 dia .. SiGEDUNG menyampuk lagi ..

"Bapak si ira ni dah nak turun bawak 5 bas angkatan nak amik anak dia .. tapi saya tahan dorang dulu sebab kes ni saya leh setel .."

Pastu dia tambah ;

"Cani lah . kita g naik janda sekarang saya bawak dalam 2-3 buah kereta je amik ira . amacam ?"

Aku diamkan je sebab tengah tengok video USTAT KEMETOT ni tunjuk kat aku ..

Ustat KEMETOT ni ada cakap kat aku pasal projek dia nak buat KEM RAWATAN & LATIHAN PERKID MALAYSIA yang memerlukan RM10.5JUTA … RM10.5JUTA diperlukan ..

Kata Ada 'Cable', One-Call Najib mintak 10.5 Juta...

Adey … tadi kata cable sana sini banyak busat … paklah lah .. najib lah … agaknya nama je kot . bukan PM kita …

Asyik dorang je yang cakap .. aku punya turn bila ?

Seterusnya aku pon cakap lah ..

 
Dari Kiri; Uncleseekers, Habib Rizieq & Pak Habib S.H Al Attas
dirumah di Janda Baik, Pahang

"SAYA DATANG kesini adalah untuk menyampaikan pesan daripada UNCLE kat USTAT ..
UNCLE nak jumpa USTAT kat rumahnya di janda baik , Pahang ."

USTAT tu cepat2 jawab dengan gebangnya ..

tu lah .. sy pon da lama tak jumpa ayah seker .. memang nak jumpa pon .. tapi tu lah .. saya ni sibuk .. banyak urusan lagi .. itu nak buat .. ini nak buat .. pegi indon .. brunei ..

Sempat dia snap pic aku beberapa kali .. terasa femes lak .. huhuhu ..

Salah Satu Gambar Yang Diambil

"Nah … lama tak jumpa ke ?"

Hmm .. takpe lah ..

"Tu pon tadi masa encik masok kat dalam ni dah bapa banyak “tapisan” dah tu kat luar tu .."

Tengah dia dok sibuk tunjuk kat aku keratan akhbar yang dia gantung kat dinding pejabat dia .. aku sempat bukak blog uncle ..

Dan ………. TAJUK BARU DAH KELUAR ..

SENTAP NOK .. raut wajah terus berubah .. lunak suara semakin tinggi ..

SENTAP kuat ustat KEMETOT ni rupanya..

..Tadi sy mmg ad bercadang nk g jumpa dia .. tapi ayah seker ni dah macam mulakan perang .. kita ni nak selesaikan masalah .. tp ayah seker awak ni ??

Takpa lah .. kalau dia nak macam ni ..

“ 'Ayah seker' awak ni macam CAMPAK MINYAK KAT API … takpa .. nak bawak sampai ke mahkamah pun takda masalah .. saya ni macam2 peguam saya kenal . peguam yang macam mana pun saya buleh dapat macam tu je ..

Eh lupa nak gitau .. USTAT KEMETOT ni panggil uncleseekers, 'ayah seker' .. tak tahu lah tak boleh sebot ke .. atau tak tau sabot ke .. tapi tadi kata kenal .. lama tak jumpa ..

“Kita ni kalau nak bawak lah .. bila-bila masa boleh .. tapi nak berperang dengan melayu ni , tak best la .. ni kalau ayah Awie dapat tau ni , kompem die turun ni ..

Sekali lagi ustat ni amik gambar

Lan Gajah atau Lan Poyo

SiGEDUNG pon menyampok lagi .. "Ayah Lan pun kalau dengar ni dia serang dah ni .."

Aku pon join menyampok ..

"Erm .. maaf lah encik , encik sebut nama2 ni saya tak kenal .. dan tu urusan encik .. saya ni cuma jadi utusan je .. "

Hmmm … takpa lah kalau gitu … takpa lah …” kata si Ustat KEMETOT..

Dah takde dialog kot .. sunyi lak tetiba ..

Aku pon tengok jam .. dah lebih 2 jam aku kat dalam opis PERKID ni rupanye ..tiba masanya untuk cabot ..

Ape mende pon .. layanan yang dorang bagi kat aku semasa aku ada kat opis tu .. boleh tahan .. dok kat sofa tu .. pastu dia kasinya aku air nescafe panas .. pergh ! my peberet .. tapi kak .. manis lah ..

"Baiklah .. saya pon dah sampai PERKID.. saya pon dah sampaikan amanat uncle .. jadi .. saya beransur dulu lah ye .."

"Haa .. ye laa .. baik lah .. terima kasih .. " kata ustat KEMETOT dan teros menyalam aku ..

Apa lagi dah salam .. blah lah ..

Sampai je aku kat parkir kereta .. ternampak kelibat anggota2 ustat ni kat area taman ni.

rilek la ustat. saya datang dengan cara baik .. siap datang tempat ustat lagi .. SEORANG .. takde bawak bas tau…Kelisa je ..

Tengah nak start kete .. datang 2 anggota Ustat kearah aku ..

Salah seorang anggota ni namanya MUIZ ..


Muiz


Di tengah ; Muiz


Muiz pon datang dan menegur aku .. “bang .. pa cita ? tadi jumpa ayah ke ? apa dia cakap ?

Aku hanya menjawab .. “biasa lah encik , dia kata saya yang bawak lari dorang .. saya pulak disuruhnya bertanggungjawab .. siap tinggi suara lagi ..

"Biasa lah encik , orang tua tu dah panas , dengan hal ni lagi ..tengok tadi pon terok dak pompuan tu .. sampai berdarah2..

Aku hanya menganggukkan kepala …..


Mohamad Shahdan Bin Norazizan
880510-05-5203

18 comments:

jalaluddin arrumi said...

terror gk si shahdan ni nulis..thorrbaik,,huhuhu....alfatihah utk ko juga shahdan...

jalaluddin arrumi said...

tahniah la incik shahdan,,,,mmg thorrbaekk la ko nulis,,ingat budak2 tu takde mak bapak ke sesuka ati ko nak bawa mandi manda,,,baik ada maknaaaaa tu...

Anonymous said...

power power power !

jalaluddin arrumi said...

banyak tul gebang si shahdan ni..but tq kerna menyerlahkn sisi anda yg poyo dan kaki gebang mcm bos ko tu la..hahha lawaak tul la ko ni..pergi la mnyusahkan idup org lain..blagak rupanya polis bantuan jer,,hihi..

jalaluddin arrumi said...

YA Allah berbakat rupanya Apam Buncit a.k.a Shahdan ni,,berbakat gebang dan menulis,,oh tahniah la...bela la Uncle Seekers tu banyak2 Shahdan...kesian tul aku tengok ko ni...jadi kaki ampu dan bodek la tuh,,,

Anonymous said...

SALAM.

kebenaran pasti ditegakkan. setakat nak tegakkan benang yang basah baik lupakan.

setiap percakapan perlu ada bukti.
dimana buktinya wahai ustaz gambar budak2 tu seperti yang diminta last chapter???

mau lari mana perkid???

MI.

shasha sayang said...
This comment has been removed by the author.
orang luar said...

haha .. dah macam buka pekung didada sendiri dah si jalaluddin arrumi ni ..
jangan sedap taip je .. periksa dulu ya ..
bukan polis bantuan , tapi sukarelawan polis . kan free dah dapat malu tu ..
adoi .. kesian .. dari awal melantun2 .. last terjerut leher sendiri . haha . sedih .

Saya lulus SPM said...

Salaam. Aku tengok si Jalal ni macam peminat setia Uncleseekers plak. Adaaaa je komen dia kat siri kes ni. Minat kalu, cakap la minat. Jangan malu2 nak ngaku.

Kalau tak bersalah, kenapa pihak disinun perlu melatah pada hal ni di internet ye? Kalau rasa apa yang dilakukan tu tak salah, minta doa kat Tuhan supaya tunjukkan kebenaran. Bukan cari simpati di internet konon kata diri difitah. That is one heck of a deffensive act!! (Faham tak? Itupun kalau korang ada belajar psychology la. Opppsss... SPM takbleh angkat camne nak amik bidang psychology.)

Tok Arab said...

apa shahdan tu sukarelawan polis...??? lagak macam polis... nak masuk polis tak layak kot.. sijil darjah enam je... kah kah kah..
tapi aku tengok muka dia pun macam gampang je.. gi rumah ustaz pun pakai seluar pendek je... muka macam perogol bersiri pun ada gak... sah memang tak berjenis budak ni... jenis telan pil kuda ni...
elok lah malaun ni kawan ngan pocik sicker... pokcik ni pun bermasalah gak... nanti aku dedahkan lah sapa pocik sicker... keh keh keh

Anonymous said...

SALAM.

wah wah jalaluddin ni pengikut PERKID ke? kemain ampu lagi. ilmu di dada tak banyak tak payah nak cakap banyak lah...
sembang lah lu...

polis bantuan dengan sukarelawan polis pun tak tau beza. tak ke nampak keBODOHan dia kat situ....

ntah-ntah dia yang tak lulus spm... dok mengata orang kemain...
agak2 dapat duit tak dok ampu PERKID tu?

dengar cerita perkid nak buat projek berjuta2, cable besar2... penyudahnye bajet tak de? pe cer??

looseeerr... boooo..!!

MI.

Abby said...

mana ko tau dia ada sijil darjah enam ? bukan sijil UPSR ke ?
alamak sorang lagi nak tunjuk keMALUan sendiri . hahaha..
rumah ustaz je pon bukan rumah ALLAH ..
cakap orang tabur fitnah , tapi ..... hahaha .. Lu pikir lah sendiri :)

Anonymous said...

SALAM.

TOK ARAB ni ustaz kemetot kot... hewheww....

nampak sangat bahasa2 orang tua...

HAHAHAHAAA.........

xiao yaya said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

Salam...

tu dia... pengkritik2 hebat semuanya dah Nampak KEBODOHAN mereka...

sekarang ni satu malaysia dok tunggu gambar2 bukti budak2 yang mereka tak cedera kene rembat dengan ustaz kemetot dan kuncu2nya.

GAMBAR BUKTI MANA??
PE CER??

GAMBAR BUKTI MANA??
PE CER??

GAMBAR BUKTI MANA??
PE CER??

jangan sampai pihak berkuasa serbu perkid nak tengok budak2.
time tu tak payah nak bagi alasan dalam proses pemulihan lah proses rawatan lah....
ITU SEMUA POYO....

kalau dari pihak yang benar tak perlulah nak takut... sila lah tampil ke hadapan, tak payah nak berselindung alim-alim kucing..... pirahhh....


MI.

xiao yaya said...

kepada pegampu2 PERKID . kalau utat kemetot tu xbersalah kenapa perlu takut kedepan ? kenapa minta tolong orang lain utk selesaikan masalah ? woii , korang nie semua xpayah nak ampu lebih , xpayah nak cite byk . kalau sampai ke hari ni gambar budak betiga tu pun masih lagi dia xkeluarkan itu mesti nk sorokkan yg bdk2 tu dirembat oleh utat ketot dgn kuncu2nya.. owhh

yew , muiz...
kat dalam perkid ajar korang jadi gengster ye ? ajar pakai rantai emas . ajar masuk CLUB ? bagoss... ! yayaALIYAS

jalaluddin arrumi said...

satu malaysia tunggu bukti,,ko ni ckp macm tak betul jer,,,prasan lebey...aku dengar2 irah tu dah balik umah mak bapak dia,,apsal lak,,goyang ke,,,kikiki

Tok Arab said...

bagus pokcik sicker ni... menyamar jadi orang lain lak nak jawap komen... kata bangang kang marah lak... aku kenal pokcik sicker ni dari tahun 2000 lagi.. tak ada lah rapat sangat tapi tahu lah tembelang bewok ni...

satu hari aku nak solat maghrib.. aku tanya kat anak dia mana arah kiblat... anak pokcik sicker terpinga pinga tak tahu arah kiblat...

setakat aku kenal pokcik sicker ni aku tak pernah nampak dia solat... tapi ngaku keturunan syeikh... keturunan sekeh adalah kah kah kah

dah lah kat dunia dah muflis.. bini pun dah lari... emmmmm bermasalah betul pokcik.. makhluk mana lah nak percaya pada pokcik ni... keh keh keh

aku nak bagi tahu... budak yang lari tu memang budak bermasalah... aku kenal budak tu... masa kat perkid pun dah tunjuk samsing.. keras kepala.. tak nak ikut arahan ... mak bapak dia pun dah tak leh nak bela dah... bila nak kena tarbiah budak tu.. budak tu mengamuk lah.. pasal dalam badan dah banyak benda kotor... kalau ikut aku bagi penampar jepun je.. buat rosak nama melayu je...

lepas tu budak tu boleh berkawan lak ngan pokcik sicker... lagi hancur lah jawapnya... lepas tu bangga bawak mandi kat kolam renang... pokcik sicker tu tau tak halal haram ... cuba jawab sikit pokcik sicker... atau dah terbiasa makan cadbury.. kah kah kah