Followers

Wednesday, October 15, 2014

PERKID - Cabut Bulu Pepek... (Part 11)

PERKID - Cabut Bulu Pepek (Part 11)



Dari Kiri; Bonda & Kak Nor

Masuk pada tahun 2013 dan lari pada tahun 2014.

Saya Opiey ingin bercerita tentang kisah saya selama saya ada didalam Perkid itu dan
saya bersumpah saya akan ceritakan kisah benar dan sebenar2nya.




Pada mulanya saya masuk bapak saya tipu saya yang dia akan masukkan saya di Perkid itu selama
2 bulan dan nak belikan saya motor 125 sebijik katanya. Tapi bila dah masuk, umi cakap kontrek 2 tahun .

Ohh baru saya tahu 125 tu perkid rupanya, hahaha saya tertipu!

Haaa bermulalah kisah, baru first day saya masuk situ saya dah disumbat kedalam detox dan sizack boleh cakap dekat kak kina (bekas anak bina perkid) "aku tak suka dengan adik shak"

Shak tu kakak saya shakila. Lepastu, sizack tu buli2 saya dalam detox dan semasa solat dia marah2 saya dia suruh wirid kuat2 dan tengking saya.

Bila saya dah keluar detox zack cakap "kau jangan bagitahu umi atau bonda yang aku buli kau". (Ishhhhh geram je masa mula2 masuk tu, rasa macam nak balik jee)

Bila dah duduk sana berbulan2 mulalah dorang buat saya macam acai suruh itu suruh ini tapi saya buat je sebab saya tak nak lawan orang lama.

Kadang2 sampai saya nak rehat pon dorang bising2. Saya kat sana pegang jawatan sebagai 'budak kuih' , budak kuih nie memang susah nak rehat.

Antara kerja2 lain kena buat :

1. Jemur spender
2. Jemur tuala
3. Buat kuih

gambar hiasan


Ahhhhhhhhh memang tak tahan lah duduk situ!

Kalau duduk dalam detox kiteorang mana mengaji mandi pun sehari sekali jee. Hm memang tak selesa lah.

Ok saya nak ceritakan pulak pasal saya duduk dalam detox dan luar detox kemudian kesalahan saya dan denda2 yang saya tanggung.


-DETOX-


Kak Zack



Masa tu saya duduk dalam detox tu ada (kak ina, manisha, zack dan saya) Kak Ina tu dah habis kontrek.

Kemudian Zack PAKSA saya buat "LOVEBITE" kat Manisha. 



gambar hiasan


Dalam keadaan takut saya buat "LOVEBITE" tu bersama2 dengan zack. Lepastu Kak Mek nampak "LOVEBITE" tu kat Manisha dia terus bagitahu dekat abah, kemudian abah pun masuk rumah perempuan dia panggil saya, Manisha dengan zack.

Dia tnya kat Manisha "sapa yang buat ni?" Sebelum ditanya oleh abah, Zack dah ugut Manisha.

"Kau jangan cakap aku yang suruh Sara buat" kemudian Manisha jawab lah yang saya buat kat dia. Kiranya dorang nie suka petik2 nama sedangkan zack dengan saya yang buat, ini tak adil saya kena denda sorang2.

Masrizi bin Sat
Presiden Perkid


Abah tnya saya "kau tahu tak hukum dia apa?" Saya diam.

Lepastu dia terus pusing tangan saya, masukkan cicak dalam baju, lempang, tumbuk dan dia suruh orang lama cabut bulu pepek saya. Ishhhhhhh geram bila teringat balik.





gambar hiasan

-KEM-

Semasa saya di kem saya Effa dengan sorang budak nie saya tak tahu nama dia apa, ingat nak lari dari kem tu tapi saya dan effa tak berani nak lari tapi budak tu lepas.

Saya kena denda. umi tak kasi saya cakap dengan sapa2, die suruh saya buat itu, buat ini.

Pada satu hari tu, saya geram sangat tetibe saya ternampak yang pagar belakang tak kunci apa lagi saya terus ajak effa lari. Panjat bumbung buat suara kucing.

Yessss kiteorang lepas keluar dari tempat yang tak ada life tu.

Keluar je dari pagar tu selipar effa tercabut sebelah. Kiteorang lari terus masuk dalam hutan lepastu nampak kereta kiteorang tahan mintak tolong.

Kereta tu berenti die tanya dari mana . Saya dan Efa dah cuak. Pakcik tu tanya, "lari dari perkid ke?" Saya ckap "Bukan, saya anak deen".

Saya suruh pakcik tu antar saya ke Ampang Point. Tapi pakcik tu nak hantar kami ke tempat yang selamat. Saya suruh dia hantar saya kat Setapak.

Ada lagi dalam perjalanan pakcik tu bercerita tentang Perkid. Katanya, die bnyak kali tolong budak Perkid lari, dan dia pernah nmpk Perkid pukul budak sampai mati.

Ok tu je kisah saya, kalau nak disambung bnyak lagi nie. Tapi ini je yang saya ingat.

Ini kisah benar!!


Yang Benar,

Opiey

Bekas anak bina Perkid 
yang bnyak makan duit, dan suka tipu makbapak!


No comments: