Followers

Friday, October 24, 2014

Perkid -Kalau Anak Kita Mati Dalam Perkid Itu Ketentuan Ilahi...... - (Perkid 16)

Perkid -Kalau Anak Kita Mati Dalam Perkid Itu Ketentuan Ilahi......   - (Perkid 16)


Selamat bertemu kembali...

Aku roni lagi nak menulis ni.. yabedabedu... 

Semalam dah huraikan pasal perjanjian ale uto pasal kos2 yg diminta kat perkid kan?.. 

Kali ni nak kasi korang semua tgk lak salah satu isi kandungan dlm perjanjian ale uto ni. 

Oittt ustad aka President Perkid, ko baca ni ape aku nak tulis lagi.. hadoiiii ape la perjanjian yg ko buat ni oiiii....


Image 1 (klik untuk lebih jelas)
Akujanji Penjaga Anak Bina dan Anak Bina


Ok, aku nak tunjuk klausa 6 akujanji ni...

Korang boleh baca la tengok pelik ke tak perjanjian yang dibuat oleh perkid ni. 

Tak tau la macamana kepala otak ko pikir masa buat ni . 

Cuba tgk kat page kedua tu kat bahagian (iv) 

(iv)  Sekiranya di sepanjang tempoh rawatan dan pemulihan yang dijalankan berlaku sebarang kemalangan, kecederaan atau kematian ke atas Anak Bina atas apa-apa sebab sekalipun, Penjaga Anak Bina berakujanji tidak akan menuntut sebarang ganti rugi atau membuat laporan polis atau mengambil tindakan mahkamah kepada Pentadbir PERKID ini, sebaliknya redha dengan segala ketentuan dari Ilahi.

Ayat dalam klausa tu bermaksud kalau apa2 terjadi dgn bebudak tu kat sana,  atas apa-apa sebab sekalipun termasuklah kalau bebudak tu mati korang ibubapa diorang kena redha dengan ketentuan dari Illahi. (ni kalau report kat Bar Council masak jawabnya ni)

Ko takut jadi macamni lagi ke ustad ???

Image 2 (klik) 


Image 3 (klik)


Aduhhh.. memang la apa yg jadi semua ketentuan dari tuhan, tapi ko buat tu macam nak lepas tangan jer ustad... 

Apa2 sebab pon kalau jadi kat diorang samaada cedera sampai kalau ade melibatkan kematian pun ko tak nak bertanggung jawab.. 

Abis tu kalau ko pukul bebudak tu sampai mati pulak macamana?( kalaulah)

Keluarga diorang kena terima jer la ketentuan tu ke?

 Korang siap tulis apa2 sebab sekalipon kan??

 Nampak sangat korang kat sana tu bukan pentingkan budak2 tu... 
Ape yg penting duit masyuk sudahhh,... dah la insurans pon ko tak nak amik untuk diorang, 

Aku nasihatkan ko amikla insurans untuk diorang tu, boleh buat insuran, berkelompok je pon.. 

Ko ingat nyawa manusia ni macam nyawa binatang ke?? 

Senang2 cakap macamtu...

 Kat dalam kos2 penjagaan diorang bukan main main lagi siap ada kos keselamatan, kos klinik ngan kos staff yg keje 24jam..

Diorang wat ape jer camtu??? 

Ko pon sama gak ustad, muka ko jer dah nampak muka ........

Eloklah tu bagi anak bini makan hasil dari gunakan bebudak ni semua.. Puiiiiiiiiiii 



image 4 (klik )



Image 5 (klik) 
Lapah Kambing ni duit sape pulak??


Ha ni lagi satu, sbelum bebudak tu boleh keluar, 

Ko siap suh makbapak diorang bersetuju menyumbangkan seekor kambing dan juadah anggaran nilai Rm1000. (Klik image 4)

 Dah la bulan2 kena bayar, pastu ko mintak derma lagi... 

Kesian la diorang , dah berapa banyak habis bagi kat ko tu.. 

Patutnya ko lah yg buat semua ni sebab kalau 2tahun dah diorang kat sana, 

Berapa banyak dah yang ko collect duit mak bapak diorang tu??? 

Nak keluar pon kena bayar lagi.. 

Memang ale uto la ko ni.... 

Elokla ko ajar bebudak tu lapah kambing, jangan pulak nanti bile bebudak tu dah tak boleh tahan dengan ko, dilapahnya ko pulak kang..

Ko kena ingat... kalau orang bedendam ni, sampai mati dia tak kan lupa... 


image 6
Cuba bayangkan kalau orang tua ni buang serban,selempang,jubah dan janggut dia .. mata dia ni melambangkan segala galanya..


Oklah ustad , nanti kalau ade peluang aku sambung lagi cite pasal agreement ale uto yg ko wat ni.. sebelum tu aku nak tanya satu jer lagi...

Gambar kat bawah ni  (image 7) bebudah lelaki tengah berkawat, tapi nape ade sorang mamat baju putih tu pegang sesuatu kat belakang? 

Nak tanya tu batang paip ke? kayu ke? plastik ke?

Kalau bebudak tu silap kena tibai ke ustad? hmmmm.. kalau kena tibai tu semua ketentuan Ilahi la kan ? 

Tu la jawapan ko... 

Nak tanya ko ni? ko tau tak makna USTAZ ? 

Maknanaya dalam bahasa melayu ENCIK / TUAN ...

Jadi ko pakai gelaran ustad pon, sama jer dengan orang lain.. bukannya ko ni taraf tinggi pon.. heheehhe

Ale Uto.....

Yang Benar

Roni Al- Bahani


Image 7 (Klik)


No comments: