Followers

Wednesday, April 3, 2013

Restoran Mak Tim - Sajian Asli Warisan Johor

Restoran Mak Tim - Sajian Asli Warisan Johor

"Dan janganlah makan apa yang padanya nama Allah tidak disebut; ia adalah kefasiqan. Syaitan-syaitan wahyukan wali-wali (sahabat-sahabat) mereka untuk membantah kamu, dan jika kamu taati mereka, kamulah orang-orang yang menyekutukan." (6:121) 


hangpa kata, hangpa terra... uji sejenak kemampuan hangpa... tarik nafas panjang2... dok depan cermin, then cuba buat kelaku seperti diatas... hahahahaha

   cukup2... sket2 sudah.. ayin tono 'ala sms' nak sharing pasal mamam.. mamam lagi!!
2-3 artikel lagi, sure aku kena g slimming centre... x gitu cik maimun... hikk

 arini, just aku ngan uncle ja yg tuwun padang.. kebetulan uncle ada urusan rasmi bertemu dr gigi (SEBAB: cuma aku yg tau... huahua).. on d way balik, aku terdengaq satu bisikan suara halus.. bro, aku dah kosong nihh... (bukan uncle).. sekali perot aku daaa...

aku:    bang, mamam jom.. 
uncle:    jom.. aku rekemen satu tempat..
'maka sampai la kami ke restoren seperti dalam gambar dibawah...'

Restoren Mak Tim Sajian Asli Warisan Johor...lokasi agak tersorok..
   tapi x susah sgt pon nak cari.. dari MRR2, masuk ja simpang AU keramat, pastu jumpa round-about, pastu xpayah pusing banyak kali, pastu nampak lori juai buah, pastu nampak retoren mak tim blakang lori tu, pastu cari paking keta, pastu park keta, pastu kalau aku tulis skali lagi pastu, konfom aku kena lempang ngan uncle...hahahhh

skali awek cun la yg serve... baju pink lagi.. jgn marah ye cik maimun!!
makanan yg diserved kat sini memang semua stock meleleh punya... aku nak ni.. aku nak tu.. aku nak semua.. sambil jari tunjuk2 kat katalog (menu).. uncle x terkata apa... just sekadar te-nganga..

cita banyak2 pon x guna seduit.. antara menu spesial yg depa sajikan.. Mee Rebus Baidali..apa itu baidali?.. maby hangpa yg asai johor tau kot no... ini uncle oder..
RM 4.50 MURAH DO!!!

BAIK PUNYA!!! kalau dah mai sini, ini mesti order.. Briyani Gam.. nampak mcm sama, tapi rasa lain wehh dari penang punya briyani.. sungguh memberansangkan... yg aku oder ni lauk dagin.. nak tau sedap ka tidak... kita tungguuuu....
RM10.00  .. sapsap-sui la harga.. bagi aku.. cheap thing cannot be gud.. kan arip anak latip kan..
HIGHLY RECOMMENDED!!! betoi ka aku eja...dlm bahasa kita, teramatlah disyorkan anda oder mendalah ni.. Coconut Jelly Drink.. skali kena, perghhhhh..
balik mesti ingat kat awek baju pink tu punya lahhh... mcm aku.. jeng jeng...
RM 3.00 je...gerek sehhh!!!

perah sehingga titisan terakhir!!! hangpa buleh? 

yg atas, bapak jin punya keja... yg bawah... ehemm ehemmm..  jin punya sarjan la yg bedai... HAHAHAHA!!
so mcm ni punya merelit pinggan, maka terjawablah persoalan tadi...SEDAPPPP!!
sungguh adik & cik maimun... seriousss sedapppp!!!

hangpa bayangkan aku tunjuk sana, tunjuk sini.. nak semua tadi.. nafsu.. nafsu.. brrpppp.. xcuse-me.. (trima kasih Allah)... 

cuba hangpa bukak mata luas2.. ada yg F.O.C tuhhhh... mamak bley?? panggil dia ayah pon belum tentu dia bagi... haha.. murah rezki Mak Tim...

NI PON KAMI BAYAR TAU... 2 owg mamam nih.. murah @ mahal.. hangpa sendiri nilai k..              p/s.. baiklah uncle.. saya punya mahalll lagi...

alamat premis perniagaan:  no2, jln AU2C/9 Tmn Desa Keramat, 54200 Kola Lumpo.
KAMI SUDAH... HANGPA BILA LAGI!!!

Aku yang menulis
Ayin Tono ala sms

Komen aku (uncleseekers) - awek yang pakai baju warna pink tadi tu cun kan? Hu hu

Sizzling Lamb  Chops - Coliseum Cafe Vs Saufiville Resort 
Restoran En Tan - Koptiam Muslim
Restoran Mak Tim - Beriani Gam Asli Johor
Ikan Bakar Selera Utara - Dengkil VS Selera Janda


3 comments:

Anonymous said...

geli hati ku baca tulisan mamat neh...

hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha.. sape yang tulis niih cik uncle.. anyway tq for recomand.. mesti nak cuba punya.. tengok macam sedap...

Anonymous said...

salam
uncle naper blog uncle mcm dh x best...
byk yg dh merapu

Anonymous said...

2-3 menjak ni blog uncle da mcm jalan2 cari makan plak :)