Followers

Thursday, August 2, 2012

Kamal Hisham: Rakyat Berjiwa Raja (Part 2)

Kamal Hisham: Rakyat Berjiwa Raja (Part 2)

Salam...

Kamal Hisham Jaafar
"You can fool some people all of the time, and all of the people some of the time, but you cannot fool all of the people all of the time". - Abraham Lincoln
Cantek warna baju? Kaler perpel tu. Next.....

Selepas menikmati rezeki, Siti Selamat menghubungi Kamal Hisham dan menyuruh aku bercakap dengannya. Buat kali keduanya aku bercakap dengan Kamal Hisham. Aku bercakap tak lebih seminit dengannya dan topik utama yang diperkatakan, aku hanya nasihatkan dia supaya tutup akaun Facebook!

Untuk pengetahuan semua, kali pertama aku terima panggilan dari Kamal Hisham kalau tak siap hujung bulan Februari atau awal bulan Mac. Perkataan pertama yang aku dengar dari dia adalah “Kembalikan maruah kawan beb...”

Kamal Hisham,

Kenapa kau berbohong pada masyarakat yang mengatakan kau tak kenal aku? Apa motifnya? Sampai hati lu beb.?? Sampai bila kau harus hidup perangai macam ni ? Bohong dan fitnah orang sana-sini?

Faiq anak Siti Selamat di rumah Kamal Hisham kat Dubai

Kamal Hisham,

Aku tahu kau baca blog ini setiap hari. Masa aku lepak kat Melaka Chalet Siti Selamat, Faiq dah cerita kat aku tentang perangai kau. Kalau dia bohong kat aku, bermakna aku juga berbohong pada semua pembaca disini. Disini aku paparkan beberapa maklumat yang Faiq berikan pada aku selama dia bekerja dengan kau selama 3 bulan.

Benarkah dakwan Faiq yang mengatakan kau akan buka blog aku pada waktu dibawah.

1. Selepas solat Isyak?
2. Selepas solat Subuh?
3. Setiap kali sampai saja di pejabat ?


Maaf, memandangkan saya tidak boleh buka blog lama uncleseekers.blogspot, disini saya sertakan jumlah ‘Audience’ blog ini dalam seminggu. Sebagai bukti terdapat seramai 117 pelawat dari United Arab Emirates dalam masa seminggu. Adakah ianya datang dari Kamal Hisham kesemuanya? Entahlah....Bro Fairos..cepatlah pulangkan balik handphone aku. Susahlah aku nak buat kejer.

Agak-agak korang imej di bawah ni akaun palsu Facebook Kamal Hisham ke?

Ayoyo...

Aduss...

Masuk lif tekan sendiri
Tingkat 8... naik keatas..ting tong..

Selepas itu kau akan buka Facebook sampailah petang dan balik rumah. Selain banyak akaun palsu dalam Facebook, kau sebenarnya belum ada lagi pernigaan yang utuh di Dubai. Apa yang kau buat semuanya tak menjadi. Kedua-dua firma guaman yang satunya di Kuala Lumpur dah setahun lebih langsung takder bisnes. Dari opis besar terpaksa berpindah yang lebih kecil dan di Johor Bahru pula nasib baik lawyer tu pandai cari duit untuk tampung overhead setiap bulan.

Kedua orang tua Kamal Hisham yang sentiasa mendoakan kesejahteraan anak-anaknya.

Kamal Hisham,

Kau harus terima kenyataan yang kemasyuhran dan kekayaan kau miliki satu ketika dulu bukan kerana kau pandai berniaga tetapi Almarhum Sultan Iskandar yang banyak membantu. Kau dari keluarga yang miskin yang tinggal di kawasan setinggan di Johor bahru.

Adakah kau lupa yang ayah kau pernah bekerja menjual ais krim dan pemandu lori? Kau bukan dari darah raja dan kedua orang tua kau cuma berasal dari Kampung Temiang, Muar, Johor!

Isteri tercinta Kamal Hisham
Jadi wanita cantik kadang-kadang sulit. Lelaki tidak selalu mencintai kita, tetapi sering cuma menginginkan kecantikan kita. Wanita yang tidak cantik biasanya lebih mudah, kerana kalau seorang lelaki mencintainya, bererti lelaki itu betul2 cinta padanya. - Gina Lollobrigida

Kamal Hisham,

Isteri kau juga bukan dari keturunan anak raja, anak menteri, anak orang ternama atau anak orang kaya. Dia juga berasal dari keluarga yang susah.

Ramai di luar sana yang tahu kerjaya kau sebagai peguam tetapi pernahkah kau turun naik court seperti peguam-peguam yang lain?

Adakah kau tahu yang kau telah mengalami “Delusi Keperibadian”? Cara kau berfikir, bercakap dan bertindak mirip seperti seorang Sultan! Benarkah dakwaan yang mengatakan kau di percayai oleh Almarhum kerana kau pandai bodek, tutup lobang dan pakar mengenakan orang?

Semasa diambang kuasa petik jari semuanya bergerak. Banyak bisness diperolehi, limpahan wang ringgit datang mendadak, kuasa, angkuh, perempuan, tamak, percutian disana sini sehingga hilang keperibadian profesional! Tapi dimana semuanya itu sekarang?

Pernah ke kau terfikir kenapa Tuhan boleh rentap segalanya dengan sekelip mata?

Bersambung...

"Orang bakhil tidak akan terlepas daripada salah satu daripada empat sifat yang membinasakan iaitu: Dia akan mati dan hartanya akan diambil warisnya, lalu dibelanjakan bukan pada tempatnya atau Hartanya akan diambil secara paksa oleh penguasa yang zalim atau Hartanya menjadi rebutan orang-orang jahat dan akan digunakan untuk kejahatan atau Adakalanya harta itu akan dicuri dan digunakan untuk berfoya-foya." -Saidina Abu Bakar r.a-



Part 1
Part 3

33 comments:

Hafizzudin Pendang said...

HOHOHO...penoh misteri...www.anakkedah.com

Baka Tok Ayah said...

Kenapa Uncle membantai si Kamal hisyam ni balik?

So pendedahan salah laku sultan johor dahulu betul ke tak?

Anonymous said...

salam bro uncle seekers juga pada kamal hisham, come on la xde ape lg aku nk kata kamal hisham berpijaklah di bumi yg nyata pandanglah langit yg jauh di atas dan lihatlah sendiri di dalam diri kita TIADA YG ESA MELAINKAN NYA.. baliklah kau pada asal NYA.. wassalam

Anonymous said...

salam sejahtera uncle seekers juga pada kau kamal hisham,baliklah kau pada asalNYA wahai si kamal hisham..sesungguhnya DIA lebih berkuasa dari segalanya..
dari aku
achexxnassir ipoh/manjoi mari

Sarjan Bukit Kepong said...

Mana la citer pasal sultan ni..aku rasa pembongkaran pasal sultan uncle dah tutup kedai kot....sama ada uncle dah kena ugut smpai telo termasuk,atau uncle dah dibayar supaya jd penjilat tegar...apa2 pun lu la harapan rakyat utk membongkar rahsia yang maha halia..

Jamiejit said...

Aku rasa uncle bukan kene ugut sampai termasuk telo or dibayar. Uncle cuma kesal dengan KH yang tak mengaku dia kenal uncle. Kalau korang bela haiwan, pastu haiwan tu gigit korang, apa gaknye korang akan buat?

Pemalas nombor 13 said...

boring arrr entry nih bro... kami mahu lu bongkar cerita kerabat bukan mamat lawyer nih.... tak cipet laa macam nih...

6803man sarawak said...

Mesti panjang citer ni nanti.mau nye x 2 3ratus episod

Unknown said...

Assalamualaikum...

this is like "killing me softly with his song" but "i want nobody...nobody...nobody but choooo.." the the saying goes... U r shooting 3 birds with one stone... ! rolling...rolling...rolling on the river...Yeeeaaaa haaaaahhhh....keep on rollingggg beeebbb..!!

Anonymous said...

macam ada sesuatu yang tak kena saja..

melayu said...

uncle dah kena turn-over ke dgn 6 jahanam?

Anonymous said...

bro nampak mcm story lu dh nk sampai penghujung cerita je, jangan kecewakan kami semua@para pembaca ok..

ipoh/manjoi mari

budak kokubu said...

bongoklah korg ni.kan dia bantai kamal hisham sebab mamat tu buat statement konon x kenal uncle.kata pembaca setia.itu pon x tau.sabarlah satu2 dia cerita.. nk cite maha halia tu je pon watpe.. baik cite pasal anak dia dgn fazura.. boleh gaj stim tgok fazura

Anonymous said...

Now he knows who kamal is. we in johor knows about this ages ago,....

Anonymous said...

ahh,ko pun sama jgak rr kokubu..pompuan plak ko ingat bulan2 mulia ni..hahaha kelabu asap tol ko kan

ipoh/manjoi mari

Prince of Noob said...

Pakcik seekers citer kamal hisham ni berapa episod pulak? Kenapa pakcik seekers xleh nk masuk blog yg lama ada org tukar password ke?

6803man sarawak said...

Bace kat mykemut.wordpress

Anonymous said...

Salam bro, pe cite kes dlm lokap 10 hari x habis lg, baru episod 4 dah lompat cite KH plak. Dulu janji nk habiskn episod maha halia n si mengkarong smpi episod 64, pn x habis gak.
Harap2 kali ni x dikecewakn lg...
Seek The Truth..!

FaddeiKiryl.

Nusajaya said...

Dalam attachment printscreen facebook ketiga tu, Kassim Mahmud.

"Aku baru buat agreement dia beli sebuah bangunan KH Tower."

Kenapa 'Aku'??? Sepatutnya si Kassim ni tulis 'Dia' lah kan.. hahahaha.
Jarang lawyer buat silap camni.. kah kah kah.. kan dah KANTOI menipu.

Unknown said...

Salam..

Tidak kah korang tak perasan? awal awal lagi kat kolum sebelah kanan. yang uncle nak dedahkan kenapa kamal hisham tak kenal dia. sekarang pengumuman tu dah tak adalah!

itu janji dirinya sendiri nak dedahkan! tak gitu ke uncle?

Anas81 said...

seteruk mane pon si kamal Hisham ni, dia cume org biasa. bile2 masa bole tendang masuk longkang.

Aku lebih harapkan pendedahan salahlaku org yg ditampuk kuasa. Yg kebal dan dianggap above the law. macam golongan yg Maha halia & kerabat, pak menteri kabinet, isterinya dan anak beranak.

takpe la Uncle. abiskan la citer pasal si Kamal Hisham ni. tapi jgn ler byk episodnye. lagi cepat abis lagi bagus. lagi pun org tu pun da mcm bagai melukut di tepian gantang. hihi

matkota said...

err..blog lama tu..bila nak ada penutup?..nampak tajuk ada..isi bila plak nak masuk?..hehehe..

Anonymous said...

Selamat Berpuasa semua...

Kira ok ler citer uncle nie...Kalau direct dah abis citer dia, mcm Filem Melayu...Uncle buat citer harry porter ler,org jahat sebenar kuar masa episode pertengahan...Kasi ada turun naik sikit, baru ada feel...Good Luck Uncle..

Anonymous said...

Salam...

"Sabar itu separuh dari iman"...Jgn gelojoh bro.

Anonymous said...

Askum uncle, yg membuatkan dia kaya adalah tuanku sekarang, kerana banyak urusan dia lakukan, tetapi Songlap Sana Sini...sebab tu dengar ada cash berpuluh juta...Dulu tuanku, tak tahu temblangnya, tapi apabila bocor habis semua terburai. Ceritanya baik dgn almarhum sultan iskandar adalah rekaan. Dia cukup takut dgn almarhum, kwn dengar bila dia tau almarhum di istana cepat2 dia cabot. 1 lagi info, dia ada byk akaun facebook palsu rasanya, tapi yg nyatanya Sheila, Kassim dan Pejuang &Rakyat Johor danPejuang RJ ini dunya menggunakan nama Ismail Haron...Dan ingatan buat uncle, memang sejak azali sesiapa yg mengenalinya tahu sifatnya 'baling batu,sembunyi tangan' dan dia kata tak kenal uncle sedangkan dia yg salurkan fitnah utk burukkan sultan memang sy telah jangkakan...Dulu bila apabila mengadap tuanku & ada masalah tentang akaun, dia akan tunding jari staffnya pd tuanku...apa punya manusia, org yg tak berdosa dituduhnya, sedangkan perutnya makin KEMBUNG....J9999

tipah tertipu said...

alamak uncle apalah kau ni...jual ais krim ke pemandu lori ke itu semua kerja halal bapak dia...tiba-tiba aku rasa loya dgn artikel kau ni...nak burukkan org tapi menggunakan mak bapak orang...langsung tak profesionallah kau ni...rumah setingganlah..apa tu uncle mcm novel kanak-kanaklah....aku rasakan..kau ni telah mengikut telunjuk orang yang sakit hati dgn kamal ni...apa yang kau tulis ni semuanya menunjukkan kau ni macam lembu dicucuk hidung...ikut je apa yang org tu suruh...kenapa kau tak selidik cerita2 dia...jadilah bloger yang bermaruah uncle...aku suka cerita2 kau yg dulu...Kamal ni tak de faedahnya buat negara...carilah cerita yang memberi manafaat pada kami rakyat Malaysia...kau bongkarlah cerita2 atau kes2 yang lebih bererti bukan cerita yang hanya utk memuaskan nafsu jahat orang tertentu yang mungkin tak baik dgn kamal ni bersebab (kau jangan dengar sebelah pihak je) mungkin kau pun macam Tipah "TERTIPU"

Anonymous said...

Apa yg nak si uncle tunjuk kan ni ialah org bawahan seperti setinggan, jual ais krim etc2... Bila dah dpt peluang, wang ringgit berkepuk2 sampai jadi lupa diri...sampai ingat boleh jadi raja..berlagak mcm raja...dia ingat apa yg raja ada dia pun nak sama...itulah perangai dia..cakap pun berbelit...perangai sama jek dari zaman sekolah tak ubah2 dan ramai tak suka dia..

Anonymous said...

pusing konar abih doh, dh tak tahu mana satu yg btol nyer...

Anonymous said...

dah tak menarik

Auzani Johari said...

TEKNIK NAK ACCESS SEMULA LAMAN BLOG UNCLE SEEKERS YANG DI BLOCK OLEH PIHAK KERAJAAN MALAYSIA.

1. LOG IN http://www.hidemyass.com/

2. DI RUANG WEB PROXY TYPE http://uncleseekers.blogspot.com

3. CLICK button Hide My Ass.

4. Walla anda akan boleh access semula laman lama uncleseekers.

Untuk pengetahuan semua web ini x diremove cuma ia diblock IP / URL oleh pihak MYNIC / MIMOS supaya IP dari Malaysia x boleh access blog tersebut.

Jadi alternativenya kita access ari port luar negara. Ibarat nak pergi Janda Baik kalau dari arah KL jalannya rosak kita reroute ikut jalan dari Genting Sempah.

Ok selamat mencuba!

Uncle jgn lupa thanks kepada saya ya!

Auzani Johari (Kawan Farhan Bumi Restu)

Anonymous said...

Nusajaya, kau ini bodoh ke mmg bodoh, Kassim tu lawyer

Anonymous said...

Ketiga2 akaun fb tu mmg 'kembar' si fisheye...aku dah lama sedar, sebaik shaja Sheila tu mula2 'dilahirkan'...mungkin ramai yg tertipu tapi bukan aku yg mengenali fisheye.. US lu adalah msngsa terbaru dia, mmg jadi cara dia..bila tersepit dia akan menyalahkan kamu 100% dan guna pelbagai cara utk melepaskan diri. Nasihat aku, beri sepenuhnya kerjasama kpd Polis utk kebaikkan anda..Wahhhh makin byk lah KESALAHAN KAMU wahai mata ikan - J 9999

Anonymous said...

Kejap Kamal jahat, kejap Kamal baik.
Lepas masuk lokap 10 hari, Kamal jahat balik..

Lompat-lompat parti la pulak..
Suka hati lu la bro...
Cite cam best..
Tapi cam buang masa gua aje..
Hahahahaha..

Sapa fitnah sapa, sapa yg kena kencing sebenarnye nie.. Pembaca-baca semue la..
Hahaha.... siut.
Habis kite sume kena bodo sekapal.