Followers

Wednesday, September 19, 2012

Sultan Perak Atau Kerabat? (Part 1)

Sultan Perak Atau Kerabat? (Part 1)

4 Januari 1963 - 31 Januari 1984



Salam semua,
Memandangkan dah lebih dua setengah bulan blog aku yang lama (uncleseekers.blogspot.com) dah tak boleh buka dan si Lahabau Peguam Kamal Hisham tu sendiri dah tulis pasal artikel Sultan Johor & kerabatnya dalam blognya sendiri (peguamkamalmenulis.blogspot.com), dengan ini secara rasminya aku tutup kedai citer pasal isu itu lagi.


Raja Shahruzzaman atau lebih senang di kenali ramai dengan panggilan Ku Shah, antara anak Sultan dalam Malaysia yang paling semikin.

Ku Shah,  dulu lu pernah jadi anak Sultan Perak selama 21 tahun. Awekz cun, kuasa, polis, duit dan segalanya lu miliki tapi hari ini Allah ambil semuanya dengan sekelip mata.

Aku juga tak sangka yang lu boleh tido dalam rumah aku, main gitar, masak kat dapur dan merapu ngan aku sampai pagi.





Kalau Allah izinkan, saya akan dedahkan sekali lagi satu isu tentang Kerabat Negeri Perak yang akan menggemparkan satu Malaya dan planet di muka bumi ini.

Sebelum tu, adalah lebih baik korang baca dulu secara ringkasan citer pasal kerabat negeri Perak seperti blog dibawah supaya mudah nak faham nanti

Siapalah mamat yang suka suki pakai nama aku ni. Hentam lah Labu. Buatlah apa yang korang suka demi mencari kebenaran dimuka bumi yang sementara ini

Letaklah gambar yang senonoh sikit kalau nak pakai nama aku pun. Adussss...Ko ni sapa ek?

www.facebook.com/KitaSemuaUncleseekers
Beb, memandangkan aku dah tutup akaun facebook aku, hanya sebulan sekali sahaja aku jengah artikel yang ko tulis itupun kalau teringin sangat nak baca. Sebaiknya jangan bergaduh dengan komen sorang dua yang merapu tu. Mungkin satu hari nanti dia akan menjadi sahabat baik kita? Dan lagi satu, jangan terlalu panazzz nanti takut hangus...

Salah satu blog yang mencari kebenaran. Antara blog yang membela aku ketika aku ditahan. Mekasih banyak-banyak bro. 



Lagu ini bayangan hidup Ku Shah.


Part 1 - Anak Sultan Yang Semikin Dalam Malaya
Part 2 - Pejabat Sultan Perak Buat Mengong!
Part 3 - Majlis tahlil Almarhum Sultan Idris di sabotaj
Part 4 - Kerusi Panas Raja Muda Perak 
Part 5 - Sumpahan Keturunan
Part 6 - Sesudah Mentari Terbenam
Part 7 - Anak
Part 8 - Katak Keredek Akhirnya 
Part 9 - 1 Billion Hengget Lesap Kemaner?
Part 10 - The Tomoi Princess
Part 11 - Fitnah Kepada Ayahanda!
Part 12 - Dimanakah Kan Ku Cari Ganti... 
Part 13 - Hujan Panas Turun Bila Senjata Di Buka!
Part 14 - Kepala Lembu?
Part 15 - Petanda Kematian Orang Kenamaan?
Part 16 - Raya Awal Sehari!  
Part 17 - Duit Atas Angin?
Part 18 - Abu dan Orang Besar...
Part 19 - Royalti Dari MACP?
Part 20 - Sultan Perak Dalam Kenangan
Part 21 - Fitnah Arak
Part 22 - Hina Besi Kerana Karat, Hina Manusia Kerana Bangsat 
Part 23 - Showtime...

21 comments:

C++ said...

Bhai UncleSeekers...

Ayoyo... lu sudah bukak chapter baru aaa... hahaha.. gua kena ikut nih.. tabley nak miss nih....

Suasana Politik Malaysia said...

As salam... Teruskan usaha ini Bro Bhai. Kisah yg dulu masih ada dalam simpanan. Terima kasih.

Prince of Noob said...

pergh ada cerita baru pasal kerabat sultan perak pulak? hari tu pasal kerabat johor lagi 3 4 chapter tak habis... kenapa tak habiskan dulu pasal tu... yang ni pulak kalau boleh habiskan cerita cepat sikit, jgn nanti lagi 2 3 chapter nak habis, kena tahan lagi huhuhuh

pkdn said...

perhhh cerita panaz beb bleh gegar satu malaya.....cer cer cer cita cer cer cita...hu3

Hafizzudin Pendang said...

haha dear uncle seekers..haha..sorry arr sbb gua letak topeng anonymous..haha..

walaupun uncle seeker3 guna watak yg sama namun gua tak de kena mengena dgn dia..terima kasih..wa salut lu..

6803man sarawak said...

Support lu bro

Anonymous said...

bro... aku rindu dgn gelaran ni.. "yang maha halia" please bro letakkan kt mana2 slot...

Unknown said...

salam sy nak tanya dalam kesotanan beraja.ada org kala maksub sy org kala ni org yang raja segani.ayah sy selalu cerita keturunan org kala ni dia blhm main nopat.jadi tukang payong raja org kala ni blh duduk kat istana kat kuala kansar tu

cakarla said...

Glad to see you back on board UncleSeekers!!

Anonymous said...

Thank you for the sensible critique. Me & my cousin were just preparing to do some research on this. We got a book from our local library but I think I learned better from this post. I’m very glad to see such great info being shared freely out there…
Welcome to my website [url=http://www.about-dogs.zoomshare.com/]www.about-dogs.zoomshare.com[/url].

rojakpasembor said...

Teman pembaca tetap dan tetap membaca blog uncle. Setiap posting yg dirasakan berfaedah untuk masa depan, telah gua arkibkan.

katak keghedek said...

Lailee Lee... Dicerita oleh orang2 lama, keturunan orang2 kalo yang main Nobat ni dipanggil keturunan 'muntah lembu' ia itu mengikut lagenda, mereka ini dari 4 beradik yang turun dari Bukit Saguntang Mahameru - Sang Nila Utama, Sang Nila Pahlawan, Sang Pendia dan Sang Pendita... maka mereka juga dikatakan berdarah Raja... dan hanya keturun orang kalo yang buleh main alat2 nobat... anak2 Raja pun tak dibenarkan membunyikan alat2 nobat itu...

Anonymous said...

gua follow lu...

palestin said...

tapi cerita dulu sangat menggamit dan meruntun jiwa .. tak abis pulak..frust menunggeng beb

Anonymous said...

boss. pnat gua cari blog lu,skali baru jumpe,cayalah...gua follower lu dari blog lama agi n wa sokong lu sbb lu brani bersuara...tabik!

Anonymous said...

Berita terkini... Tunggu YDP Agong keluarkan titah perintah. Kembalikan yg hak kpd yg berhak. Daulat tuanku!!!

Proposafrenz Team said...

mngaku keturunan ker kerabat ker.. nak tuntut tahta ker..apa2 saja.. asal jgn ada yg duk ngaku nabi.. kita yg dengar pn susah hati... hehe

Anonymous said...

As salam uncle, just nak pengesahan dari uncle. Saya pernah mendengar nama Raja Shaharuddin Rashid Sultan Idris Shah. Dimana beliau sekarang?

macomba said...

Salam bro Uncle Seekers Otai Lanun..wa salute lu ....kalau ada masa, nanti kita lepak sekali kat Wadi Hana..TerBaekk..tqvm...

Anonymous said...

Tolong bawa kes ke:
The International Court of Justice

Anonymous said...

mudahan Ku Syah dikurniakan kesihatan yg baik dan menjadi org yg beriman Aamiin...

BY Tok Perak