Followers

Sunday, December 2, 2012

Benarkah Rakyat Brunei Akan Dapat Sultan Yang Baru Tidak Lama Lagi? (Part 1)

Benarkah Rakyat Brunei Akan Dapat Sultan Yang Baru Tidak Lama Lagi? (Part 1)

Sultan Haji Hassanal Bolkiah Mu'izzaddin Waddaulah ibni Al-Marhum Sultan Haji Omar Ali Saifuddien Sa'adul Khairi Waddien (klik)

Adakah anda masih ingat lagi ramalan mimpi saya tentang beliau pada tahun 2011?

1. Benarkah Sultan Brunei ini adalah dari keturunan Rasulullah s.a.w melalui Saidina Hassan?

2. Benarkah Tuanku hanya menunggu istana di Australia siap untuk meletak jawatan? 

3. Benarkah penggantinya berusia sekitar 50 an?

4. Benarkah Fakta sejarah kesultanan Brunei di seleweng oleh Pehin J?

5. Benarkah semua aset-aset kepunyaan beliau akan ditinggalkan kepada pengganti yang baru?
 
6. Benarkah semua ahli keluarganya akan meninggalkan negara Brunei?

7. Apakah kaitan kesultanan Brunei dengan kesultanan Sulu?


37 comments:

Anda Sendiri Fikir said...

Bro.... Gua sudah lama tahu tentang tuntutan kesultanan Brunei tetapi gua rasa agak mustahil ianya berlaku kerana ia sudah bertunjang sebagaimana berita tentang JPN yang akan meluluskan gelaran Raja akan diberi kepada seorang individu yang dikatakan berkait rapat dengan kesultanan Perak. Mengikut angin-angin bertiup yang Sultan Azlan akan melepaskan jawatannya kepada individu tersebut. Gua pasti ianya tidak akan berlaku.

Prince of Noob said...

tapi ni mimpi je kan. ke caner?

Anonymous said...

Tak sabar menunggu part 2 dan part seterusnya.

Anonymous said...

betulke asal usul sultan brunei ni dari keturunan wali dari tok uban, kelantan?

Anonymous said...

anon 4:12
patotla sultan brunei ada buat masjid kat tasik danau tok uban di pasir mas kelantan.... buleh refer sini http://www.pencacai-semalaysia.com/2012/02/bongkar-misteri-masjid-brunei.html

Anonymous said...

salam pak cik,
aku ada tengok satu salasilah keturunan rasulullah SAW di satu kedai makan char koey teow di penang ni.. salasilah rasulullah tu turun dari rasulullah dan sampai kepada sultan2 malaysia ni.. sultan pahang, perak, perlis, johor pun ada.. terengganu, kelantan, malahan brunei sama.. siap ada cop dan tandatangan pegawai istana brunei.. kalau betul depa ni keturunan rasulullah, maka betullah kata nazri raihan, iman tak dapat diwarisi.. p cari kat kedai char koey teow kg pelet, penanti.. ada kat situ..
anak hantu-ah

mat kuale said...

salam..

sy pun ada jugak dgr cerita yg sama mcm yg bro gerakan anti najib ceritakan diatas berkenaan seseorg yg mempunyai darah keturunan kesultanan perak akan dilantik sebagai Sultan Perak yg seterusnya menggantikan Sultan Azlan. Adakah benar berita ni sy pun tak pasti.

Anonymous said...

aku berminat nak tahu part seterusnya.bagiku,tiada yang mustahil berlaku.dilihat senario sekarang pun,memang ada kecondongan untuk perkara itu berlaku.

agsinuai said...

bagiku,tiada yang mustahil berlaku.selalunya hanya akal sahaja yang menidakkan sesuatu perkara berlaku.dan, banyak perkara2 yang tak masuk akal pernah berlaku seperti mana yang disampaikan didalam al quran.dilihat senario sekarang pun,memang ada kecondongan utk perkara ini berlaku..so,segera2 kan lah part 2 ye..

Unknown said...

memang btul sultn brunei dri ktrunan nabi sepeqti mana juga dgn uncle seekers,kmi dari sharifah dn syed al saggof dari brunei..

Unknown said...

memang btul sultn brunei dri ktrunan nabi sepeqti mana juga dgn uncle seekers,kmi dari sharifah dn syed al saggof dari brunei..

Anonymous said...

sultan brunei asalnya dr arab sorg ulamak besar pd zmn tue dn mmg dr keturunan nabi.. tp sultan yg skrg bkn lg yg original berketurunan nabi sorg raja mesti memakai makhota melambangkn raja pemerintah..mna makhota itu? makhota purba kesultanan brunei ada pd pewaris yg sebenar..??

Anonymous said...

Sepupu sultan brunei adalah perwaris yang sebenar. Atas sebab2 yang tertentu (perjanjian lama) baginda belum muncul. Insyallah bila tiba masanya baginda akan muncul jua. Sultan hassanal bolkia sekarang sedang menjejaki baginda. Insyallah dengan izinNya akan ketemu.

Anonymous said...

benar kah ada batu yg brputar d brunei.. sekiranya ada pewaris yg sebenar dia akan brnti????

Anonymous said...

batu berputar? Aku sebagai rakyak brunei pn tak pernah dengar hahah, toksah percaya dgn benda2 karut. Sultan Brunei yg ada sekarang akan tetap jadi Raja kami, tiada tukar ganti, Pewaris yg sah pn sdh ada, iaitu anak Baginda sendiri, Pengiran Muda Al Mutadebillah. Mimpi ke apa ke tu semua karutt.

Anonymous said...

Perak akan dapat sultan baru menggantikan menggantikan Sultan Azlan Shah, bukan Raja Nazrin .. itu memang benar, akan tahu siapa banginda dalam sedikit hari lagi ..

Anonymous said...

itu mimpi je mainan tidor, sdgkn sya org Brunei tk prnah dgr batu berputar & kmi keturunan suku sakai tidak pernah menduakn raja yg kmi snjungi iaitu Sultan Haji Hassanal Bolkiah & raja2 yg trdahulunya

Unknown said...

saya sebagai rakyat brunei berKATA INI SEMUA KARUT...jgn percaya apa kata mesia...saya syg raja ku

anak KRMBRN sabah said...

call me "anak KRMBRN sabah"
sebahagian prediction itu sangat menarik.

Tatkala anak kepada sultan Brunei sekarang masih belum ditabalkan Jadi Pengganti.

I'll check post time by time...
waiting for part 2.
9.44 p.m sunday 28 july

Safana Orleans said...

Ramalan uncle seeker menghampiri kenyataann

andry said...

siapa tahu story sultan Abdul momin

Anonymous said...

👍👍👍

Anonymous said...

story sultan Abdul Momin adalah rahsia ...hanya keturunan sebenar yang tahu apa cerita di balik sejarah.....

Apiyuddin said...

Benar, inshaAllah tggu masanya , salsilah keturunan sebenar sudah ada di brunei cuma tidak mahu di terima pehin j...

Anonymous said...

Benarkah pada keturunan bolkiah ke4, Norasneh bte abang pengiran Abu Bakar bin Orang kaya kaya Abang haji Hussin telah lari ke sabah krn kturunan mereka ingin dlupuskan?

Unknown said...

InsyaAllah kita tunggu dan lihat dengan izin Allah.

Andrei Rass said...

Keturunan Sultan Brunei sebenar sdh dijumpai? Kalau sdh mereka akan ditabalkan ke mcm mana?

Unknown said...

hampir 1k lbh org dtg jmp sultan brunei tuntut waris tp gagal. waris yg di cari mungkin berkaitan minyak d brunei dan keturunan omar Ali ada perjanjian terdahulu dgn sultan terdahulu. xsemua ble diselesai dgn wang bertimbun. bg sy waris yg dimimpi ni xtuntut pangkat tp ingin menyelesaikan masalah yg xdpt diselesaikan oleh mereka di istana.

Unknown said...

Asalammualaikum tuan...



Unknown said...

Betul ada itu pawaris sebanar di jolo sulu.yang merantau pige kepuluan sulu tahun penjaja bretish..

Anonymous said...

Sultan Haji Hassanal Bolkiah raja Berdaulat kesayangan rakyat Brunei, penegak syiar dan khalifah Islam... Pengaku waris2 adalah palsu dan hanya mahu harta semata2... Seperti nasfu syaitan, rakyat Brunei tidak akan berdiam diri tak akan menerima kamu... Kerana kamu tidak layak menjadi raja.

Unknown said...

Mestilah bro,sebb semua ne ada dlm perjanjian raja2 dan sebab tu sultan x boleh turun tahta ke anak dia ...sbb ada dlm buku perjanjian bro,so kne cari waris sebenar then ,baru boleh ditabalkan.

Unknown said...

Memang di cari keturunan bolkiah,bukan belah perempuan tapi bela lelaki.sbb ada dlm perjanjian

Unknown said...

Bukan bro,dia cari waris bolkiah.ada perjanjian di luarnegara.antara raja2.semua berkait rapat degan waris sebenar

Unknown said...

Aslmkum.saya dri keturunan anak sulong sultan omar ali saifuddien 2 bernama pg pemncha muhammad salleh yg melarikan diri ke sabah.bukn ke pulau pinang ya.moyang saya pembawa keris selindang soas2

Unknown said...

Kata danjumpa?itu keris dri bolkiah sultan ke 5,keris.sulu,sulu miskin,tiada salut emas.itu keris pg pemancha muhammad salleh 1 bawa ke sabah dlm 1870an,besi tulin dan ada di tingal kan kepada putra nya pg salleh yg lahir dlm 1884.hinga hari ini dlm simpanan waris nya.hinga ke piut2 nya.pg pemancha muhammad salleh soas2 balik ke brunai mahu ke istana selepas mangkat nya sultan hashin.hinga hari ini tmpa berita???tidak mati sebelum 1885 seperti mana catatan dongeng.hidup hinga 1910an.lahir 1830an,wasalam

Unknown said...

Saya dri keturunan dri istana brunai zaman sultan abdul momin.moyang saya pg pemancha muhammad salleh ibni sultan omar ali saifuddien 2.turun ke mukah oya serawak pada akhir 1850an atas arahan sultan abdul momin selaku ipar moyang saya,ke mukah oya serawak sebagai ketua pemungut cukai selepas mangkat nya indra makota syair rakis.lalu melarikan diri ke sabah,iaitu kinabatangan sandakan atas pergolakan di istana brunai.moyang saya membawa keris selindang soas2 tampa sarung dan hulu, besi tulin?rasa nya ini la keris yg di cari2,insallah....