Followers

Thursday, November 15, 2012

Koleksi Peribadi Ku Shah - Keris Pauh Janggi?

Koleksi Peribadi Ku Shah - Keris Pauh Janggi?

"And with Him are the keys of the unseen; none knows them except Him. And He knows what is on the land and in the sea. Not a leaf falls but that He knows it. And no grain is there within the darknesses of the earth and no moist or dry [thing] but that it is [written] in a clear record.;
Surah Al-An'am : 59


Adakah ini tulisan Sanskrit (klik)? Kalau benar sekalipun kenapa di keris dan bukannya pada senjata bangsa lain? Atau ianya bukan tulisan sanskrit tapi....Cuba anda cari jawapannya..



Kalau anda berpeluang melihat dari sisi tepi, ketebalannya tidak serata mirip seperti dipicit.  
lagi satu, cuba teka antara empat ukiran dikeris ini, yang mana satukah tempat persinggahan 'anak beranak' tu? 

Sepanjang aku mengkaji alam paranormal, dengan pengalaman yang tak seberapa ini, aku boleh sahkan yang keris ni adalah keris yang terbaik yang pernah aku jumpa setelah aku belek, pegang, cium dan ....... 

Kalaulah satu hari nanti, ditakdirkan hati Ku Shah terbuka nak bertukar tangan dan masa tu plak duit aku banyak macam Daim,  5 juta hengget sekalipun, aku sanggup bayar!

Tanam pinang rapat-rapat. 
Biar senang puyuh berlari. 
Kalau Keris Pauh Janggi ni tak dapat. 
Syiling atau Pisau Makrifat ku bawa lari
  
La ...la.. la...

Ku Shah hensem kan? 

Ana hadiahkan lagu hindustan kegemaran ana ni (kat bawah) pada anta sebagai tanda kasih sayang. Hu hu

Pedang Hang Li Po?
Keris Buaya Putih Rajawali 
Keris Naga Soro
Keris Pauh Janggi
Syiling Yassin 7
Nafiri
Berlian Muda
Kacip Emas Si Buyot
Pisau Makrifat
Tongkat Karomah

3 comments:

KuShah said...

Hahahaha... *ketawa jer, takde komen- KuShah...

jalak lenting said...

mcm kat ukiran pokok..betul ke?tembak je ni.haha

DoubleA said...

assalamualaikum uncleseekers

cuma saya x faham pe yg dimaksudkan dengan
'anak beranak' itu?..adakah ditujukan pda ukiran pokok, tulisan, payung dan 'dedaun' (perbetulkan saya)?

jika dijawab dimana tempat persinggahannya
saya teka dua boleh?
a. bah. pangkal (belah ats yg ada lekok yg menyerupai sisi muka org)(pd mata sy yg memandang n meneka la..)
b. sy pilih tulisan 'sanskrit'..or sepotong ayt mentera utk 'kekebalan' pd si pemakai dan keris ini..(agaknye la..)

klu da jawapan cer bg tahu...huhuhuhuhuu
seronok bila kembali ke zaman silam..