Followers

Thursday, November 8, 2012

Kenapa Pak Lan Disini? (Part 11)

Kenapa Pak Lan Disini? (Part 11)


Siapa Kata Raja Melayu Tak Berani….

Lega rasanya bila Harian Metro keluaran hari Rabu, 7 November 2012 melapurkan yang Sultan Selangor merasa terkejut dan kesal dengan kenyataan Nurul Izzah.


Pengerusi Majlis Agama Islam Selangor (MAIS) Datuk Mohamad Azib Mohd Isa selaku penasihat dan juga jurucakap baginda juga memberitahu bahawa Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) telah di arahkan untuk menjalankan siasatan dan mengambil tindakan yang sewajarnya terhadap Nurul Izzah.


Alhamdulillah, inilah yang sepatutnya di lakukan oleh seorang Sultan terhadap sesiapa juga yang membuat kenyataan liar dan semberono terhadap Islam. Tanpa mengira siapa yang memberikan kenyataan tersebut. Samaada pemimpin pembangkang atau pun pemimpin kerajaan.


Kini terpulanglah kepada budi bicara JAIS untuk melaksanakan titah tersebut. Apa yang penting di sini DYMM Sultan Selangor telah membuktikan bahawa baginda sememangnya prihatin terhadap Islam dan umat Islam. Inilah yang sememangnya kita kehendaki dari seorang payung negeri yang sememangnya bertanggung-jawab untuk mempertahankan Islam.


Iltizam dan keberanian yang seperti inilah yang kita harapkan.Teruskan usaha Tuanku untuk mempertahankan Islam. Buktikan kepada dunia bahawa Raja-Raja Melayu di Malaysia adalah benteng utama Islam. Payung agama, bangsa dan negeri. Buktikan juga bahawa Raja-Raja Melayu tetap relevan sampai bila-bila.

Teruskan Tuanku! Tuanku pertahankan Islam, kami pertahankan Tuanku!

Semoga orang Melayu semakin sedar siapalah Melayu tanpa Raja dan agamanya.

 

23 comments:

Anonymous said...

Heloo uncle....

why this fkcdup lan is posting on your page...everyone are damm bored with his fckup comments and racial bias comments.

Isa Jabar said...

Masalahnya apa yang Nurul Izzah cakap dah diputarbelitkan & ditafsir sendiri oleh utusan & berita harian. Maklumlah dah dekat pilihanraya nak jadikan bahan sensasi sanggup memfitnah.

Anon SLOW POKE SLOWWWWWW POKE said...

sudah2 la pak lan
bosan baca tulisan kau
buat la blog sndri
ape yag ko tulis bende bese je. org dah tau
takde xclusive

nurul izaah ke. sapa ke

ahli politik semua taik2 belaka
yang kaya mereka
yang papa kta

Prince of Noob said...

isk isk izzah izzah.. tak tau ler nak cakap apa. tapi harap sultan selangor ada juga
menegur anakandanya walau bukan secara public.

adoyai said...

berani kat PR je. kalu dtgnya dari BN, wat senyap macam xde pape. sama la jugak ngan kebanyakan mufti. macam rezeki tu dtgnya dari BN yg memerintah.

Din said...

Kenapa Solek hina Islam senyap sahaja sultan selangor?

Derok said...

cunnyeeeeee....

Anonymous said...

ko apsal noob... ko pun baca utusan ker... patut bodoh...

rakyatmuak said...

adeii... chua soi lek nape xmarah???? adil la sket... rakyat dah letihla ngn korang yg berkuasa ni..

Kamallhaji said...

alangkah baiknya kalau kau membuat komen mengenai Chua Soi Lek yang menghina Islam dari jadi kaki kipas tak gitu wak lan

Anonymous said...

dah takde modal, membodek aje le senang.

Penang Mali said...

sudah2 la berpolitik pasal agama...kalau salah katakan salah....uncle tolong komen sikit pasal kenyataan puan izzah kita ni...nak tau jugak pendirian uncle pasal kenyataan puan izzah...

apa yg saya dengar dan paham apa yang dia cakap mmg ikhlas saya cakap saya tak leh terima...pusing kot mana pon memang maksud macam bagi melayu hak untuk murtad, sebelum ni saya cuma meluat kat ayah dia saja tapi nampak gaya puan izzah pon dah ikut jejak bapak dia

Anonymous said...

sebelum siasat izzah, cuba siasat anak sendiri dulu. LOL

Faizdato said...

Sarcastic ayat uncle ni.... Heheheh. Makan dalam.. Bagi yg paham la...

Anonymous said...

Dear Pak Lan the Bothr Fckr

Pls get lost from this page and you are just anothr boring person ..instead write and waste time your can copy and paste from utusan M;sia. ..its the same bulshit scrap writtings.

*1st did you know your own religious do and donts ?? Were you there during the speech?? did any religon stop one frm going to anthr...where is your faith?
I would suggest you go and read RPK RaJa Petra Blog...he is muslim with Highly Education persons writing blogs...not like your mothafckr racial bash writings...jst anthr fanatic barking.

JAMILKUCING said...

Salam Bro.

Ya sultan selangor kononya terkejut dgn kes nurul izzahw alaupun beluma da bukti kukuh , hanya di war warkan oleh melayu kafor di akhbar negara. Akan tetapi rakyat lagi TARKAJUT anak sultan selangor GAY. suka lelaki dgn lelaki. apa ni. setiap kali solat jumaat aku kena mengaminkan terhadap homosex ni. nasib baikd ari dulu setiap kali bila sampai bab ni aku telungkup tangan. aku dia mampos lah mereka ni hancurlah mereka ni.

Ynag aku heran khatib ni bodoh ke bangang.sebab itu aku tak percaya ornag agama dalam kerajaan termasuk mufti mufti. kalau kena mengena bab sulan semu ok kalau rakyat semua tak kena. apa SULTAN tu tuhan ke.

Aku str8 forward. aku tak sula sultan aku tak memerlukan sultan. that it!!!!!!!!!

Anonymous said...

Aku setuju, noob memang bodoh. Aku tambah sikit, dia bangang

Anonymous said...

Sy harap encik lan tidak membabi buat menyokong raja. sistem beraja itu sendiri dah tak ikut islam. tak ada dalam islam org yg kebal dari undang2. tak ada dalam Islam org yang kaki lebih mulia dari rakyat. Yang aku faham dalam islam pemimpin adalah berkhidmat kepada rakyat. dan dalam islam tak ada raja dan paderi.

wilhelmina said...

Wahai Wak Lan..!
Janganlah bermimpi disiang bolong..!!!

Terus teranglah ttg niat tersembunyi Anda menulis diblog ini..Janganlah Anda heret Institusi Raja dlm nak melampiaskan niat & tujuan misi& visi Anda..Antara Raja & Islam tdk ada kena mengena,,Cuma kebetulan di Malysia ada Raja pimpinan tertinggi negara.Semakin Anda menulis ttg Raja disini..semakin terserlah kebobrokan dan kelemahan Raja2 melayu yg dikomen oleh org2 melayu sendiri..
Cukuplah..! Sudahlah Wak Lan jika Anda masih bersikeras menulis ttg Islam yg syumul..janganlah lagi kaitkan dgn Raja2 Melayu..Tulislah secara terusterang & jelas..bahwa misi & visi Anda adalah nak mendirikan ke Khalifahan Daulah Islamiyah di malaysia..Kalau tujuan murni ini saya sokong 1000%..Tetapi setelah UMNO/BN kita tumbangkan dulu..Selagi UMNO/BN ini memerintah apa2 yg berbau Islam xkan blh diwujudkan..!Wallahu'alam.

Anonymous said...

Uncleseekersv2. Jgnla bagi Pak Cik Lan ni post kt blog uncle. Boringla baca dia punya post. Post pasal raja, sultan, pak cik kena tangkap tu okay juga. Pasal politik ke apa ke bosan. Asyik politik sahaja. :-(

Anonymous said...

Kenapa bila kenyataan dr pembangkang terus macam2 fatwa keluar.. tp bila dr kerajaan takde pulak yang berani menegur? kenapa? takut tak masyuk ke? hahaha.. jangan double standard.. kalau betul nak menegakkan islam jangan memilih bulu.. mana diorang semua bila soi lek hina hudud? hina islam? mana mereka semua nie bila melayu islam berbondong-bondong mohon keluar dr agama?

Anonymous said...

bro, lu nak tulis, tulis la betul2, ayat tunggang langgang. ejaan pun salah. lu belajar sampai darjah berapa ni? budus la lu ni kucing jamil

Anonymous said...

What's up, after reading this awesome piece of writing i am too cheerful to share my knowledge here with mates.

Also visit my blog ... free Livesex