Followers

Friday, November 2, 2012

Pubel Kong Kali Kong? (Part 2)

Pubel Kong Kali Kong? (Part 2)

Ini olang manyak pandai woo...

Sekitar 5 minit artikel (klik) di publish, kami terima email dari mamat tu. (mungkin secara kebetulan masanya hampir serentak). Korang sendiri nilaikan tiga jawapan yang diberi. Manyak pusing-pusing sampai kapla fenin!

Murni paler hangguk lu? Duit stamping yang kosnya 5 hengget, lu olang sebat sampai RM200. Processing Fee mahal nak mampus sampai RM3,800! Buka akaun kat singapore sekitar RM15,000 jer tapi lu orang sesah sampai RM38,000! Banyaklah Zahari punya Murni! Hak tui!

Tu-E Capital/Dzarong Assets/Pubel adalah Offshore FUND Arranger? Dalam RWA tulis Financial Assistant. mana satu yang betul ni? Paria!

 Salam.

Sebelum sy jawab dgn lebih lanjut, ingin sy terangkan sekali lagi utk memperbetulkan persepsi yg salah mengenai Co.

Tu-E Capital/Dzarong Assets/Pubel adalah Offshore FUND Arranger yg menekankan konsep ETP (Economic Transformation Programme). Co membawa masuk dana luar melalui pesisir pantai iaitu LABUAN IOFC. Seperti yg tuan sedia maklum transaction offshore mesti melalui Labuan International Offshore Financial Centre. Co. bertanggungjawab membawa CLEAN FUND yg mana bebas dari LAUNDRY, ANTI Terroris Money juga tertakluk didalam Labuan FSA Act.

Niat Yg Bhg Arbiter Judge Dato Zahari adalah murni yg mana kita well concern kontraktor-kontraktor kita yg terbatas dari segi financial, kemudahan financial melalui sistem perbankan yg conventional yg merugikan kontraktor yg berkebolehan tetapi terkekang dari segi financial. Oleh yg demikian Dato mempunyai mekanisma yg mana Pembiayaan Projek kepada kontraktor dgn 0% faedah.

Urusan ini sebenarnya sudah diguna pakai oleh negara2 maju seperti Singapura, Taiwan, China, Korea, etc dan boleh dikatakan sistem perbankan kita di sini 20-30tahun dibelakang. Jadi sebagai perintis kepada ETP kepada negara, bangsa bukan sesuatu yg mudah. Tetapi kami fokus dan melakukan kerja kami dengan sah tanpa menyalahi undang2. Walaupun byk mendapat tentangan daripada pelbagai pihak termasuk pihak yg meminta Pertolongankami. Tapi kami phm inilah bangsa kami, beginilah bangsa kita.

Kenapa perlu membuka akaun di pesisir pantai IOFC?

Gebang jer lebih! Berapa ramai orang jadi susah lu ada pikir? Ada yang bercerai berai, polis datang rumah dan pelbagai masalah mereka.  Adakah anda amik tahu? 
"...hari ini HSBC London via HSBC Hong Kong issue MT760 ke CIMB HQ MYR462mil, dan seterusnya setiap 14-21 hari kemasukan MYR 9.0bil "
Beb, lu sakit ke aper? MT760 tu against credit facilities ke? Sampai hari ni orang minta lu tak bagi!

-Spt yg sedia maklum Co. menguruskan kemasukan dana dr pesisir pantai IOFC, akaun yg dibuka yg juga dikenali sbgai SPV (Special Purpose Vehicle) akan digunakan utk Carry the fund yg akan disuntik. Procedur ini utk fundee:

• Mengelakan permasalahan yg mungkin timbul kelak.
• Akaun & Co. fully own by the Fundee 100%.
• Kelebihan, atau extra income or payback guarantee berikutan drpd Invitation utk memasuki Co. SWAP Programme .
• BUKAN satu PAKSAAN. OPTIONAL kepada fundee yg berminat, serius dan berkemampuan. Bg yg tidak berkemampuan Co. akan membukakan akaun tersebut akan tetapi by right priority for those yg memenuhi syarat2 dan kriteria yg Co. tetapkan.

Bolehkah akaun pesisir pantai dibuka ditempat lain seperti British Virgin Island?

• Akaun pesisir pantai boleh dibuka dimana2 sahaja as long yg authorise to do so. Contohnya, Singapura, British Virginia Island, etc. Akan tetapi Co. kami berpangkalan di Labuan dan kami mempunyai beneficiary bank kami sendiri.

Jaminan dana ini mengikut perjanjian?
• MOU (Memorandum Of Understanding) yg dibuat oleh Co. kami bersama Strategic Alliance@Fundee tertakluk selagi mana both party have Understanding . We are trying our best until now utk membantu kontraktor yg jatuh, baru hendak menapak, etc dan urusan kami sudah sampai kemuncaknya yg mana hari ini HSBC London via HSBC Hong Kong issue MT760 ke CIMB HQ

Lu janji manyak manis wooo...45-60 hari sudah boleh kawtim. Tapi dah beratus olang sampai satu tahun talak lapat wang maaa...Lu mahu jaga boss punyer hati sajer. Olang lain lu punya hati?

berjumlah MYR462mil, dan seterusnya setiap 14-21 hari kemasukan MYR 9.0bil. Usaha ini semata2 utk mendukung hasrat pelaksanaan ETP demi bangsa, negara dan sekalian ummah amnya.

Persoalan2 ini sudah saya terangkan kepada pihak si pengadu BUMI MESRA ENTERPRISE via Mr Iskandar Mikail Soh Via Mr Soh Ghim Leong pada awal2 pertemuan, juga dari masa kesemasa. Walaupun sudah diterangkan berulang2 kali, tidak apa, saya merendah diri akan cuba menjawab setiap persoalan, luahan perasaan dan seangkatan dgn nya dengan sehabis baik saya, Insyallah.

Harapan saya kepada Admin iaitu En Syed Al-Attas sendiri agar boleh menghentikan paparan ini demi kebaikan semua pihak, kelancaran urusan kami agar dapat kami penuhi keperluaan fundee2 kami dgn kadar segera. Sebelum ini permasalahan spt ini pernah wujud dan tidak mendatangkan apa2 permasalahan kepada kami sehingga kini kerana kerja kami murni, telus dan sah disisi undang2, akan tetapi intention saya adalah demi menjaga nama baik pemimpin saya, Co. dan keseluruhan amnya. Mungkin pihak En Syed boleh berhubung dengan si pengadu mengatakan bahawa kami sedia membatalkan mana2 bentuk perjanjian dan alliance Co. jika itu yg dimahukan dan kami by right the will power to do so.

Your kind action and promp reply is much appreciated.

Tq. Alffin Farid

Sebaiknya, korang semua telefon atau sms sendiri Datuk Zahari (017 3122 947) supaya beliau berkata BENAR!
Happy Deepavali Datuk Samy Vellu

Ybhg Tan Sri Datuk Seri Elyas Omar Kena Sailang?
Pubel Kong Kali Kong? (Part 1)
Pubel Kong Kali Kong? (Part 2)
Pubel Kong Kali Kong? (Part 3)

6 comments:

Anonymous said...

err.. gambar first tu Ibrahim Ali ker??
-coma-

Prince of Noob said...

dia dah jawab 3 soalan tu, walau jawapannya tak memuaskan tapi rasa2nya pakcik seekers akan delete ke entry2 sebelum ni?

- Noob

Aku Peduli Apa @ APA said...

Assalam US.
Kata kata keramat yg sering diguna dalam progm penipuan spt ini adalah "TRIGGER"..trigger sana trigger sini yg akhirnya buat ahli dan ketua sendiket trigger happy dapat belasah duit orang.

Kah kah kah..
Alasan kat atas eluk bagi kat bdk2 tadika KEMAS yang belum kenal dunia ini apa..ptuih!

Anonymous said...

Senang aje camni tanya dia bagi satu contoh Syarikat yang dah berjaya. Yang dah lingkup sebab dia banyak aku rasa. Genti je le.

Anonymous said...

Salam Uncle Seekers

Orang mcm ni patut kita sula ramai2.Perosak bangsa melayu je. Konon nak tolong melayu dan tak bersandarkan pada bank. Ptuih.....

Dia dengan kroni dia dah makan duit orang ramai, dan tak akan puas. Yelah duit orang,semua dokumen yang dia buat semua protect company dia.

Uncle, tolong dedahkan lagi. Takkan sampai sini je. kalau aku jumpa dia atau kroni dia, aku sunat diorang sekali lagi. Konon cam baik, tapi cam sial kaut duit orang.

Last sekali alasan dia bila tembelang dah pecah, mesti salahkan bank negara. Bapak segala penipu, ni mesti keturunan tak baca bismilah masa buat anak. Haram jadah Pubel Kali Kong Kang,


Unknown said...

Salam.. Sy salah seorg mangsa dgn lakhanat ni. Smpi hutang keliling pinggang. X tau nk ckap 2 tahun merana sebb die n kebodohan sendiri sebab percaya. Skrg diorg heppy n senang lenang n kaya raya aku yg sengsara. Nasihat utk semua tlg jgn percaya kn dato penipu ni. Tlg la..