Followers

Friday, October 19, 2012

Setan, Syaitan, Sultan (Part 4)

Setan, Syaitan, Sultan (Part 4)


Uncle Zahid, kenapa dah lama tak datang Janda Baik.Saya dah minta maaf  kat Uncle Zahid pun macam abah suruh. Takkan abah sms macam tu pun Uncle Zahid nak merajuk sampai setahun! Tak gerek aar macam tu..
Kalau Uncle Zahid dah tak nak kawan dengan saya lagi, cuma satu jer lah saya boleh cakap. 'Blah lah lu..'
Sahabat akan sentiasa menegur dan mengingatkan ketika kita melakukan sebarang kesalahan tanpa diminta.

Bab 19 - PENYAMUN TARBUS: BENAR ATAU FITNAH? - (mukasurat 451 - 480) 

Antara isi kandungan 

(Mukasurat 452)

Tahniah mula-mula anda mengingatkan anggota polis. Tak ramai yang berani tegur polis, mungkin kerana itu polis kena dengar kata anda. Dan baru-baru ini, anda tegur pasukan Elit Kor Gerak Khas sedangkan Dato’ Seri Zahid Hamidi adalah kawan baik anda. Kalau tak silap, anda ada beri Menteri Pertahanan satu motor besar semasa dia datang ke istana tengok koleksi motor besar anda. Apa hadiah yang dia beri, dia dan anda serta Tuhan tahu.

(Mukasurat 453 - 454)

Wahai Sultan Ibrahim,

Benarkah saudara paksa Kamal Hisham transfer pesawat Almarhum Sultan Iskandar kepada nama saudara?

Benarkah bila peguam tak nak subahat, saudara suruh orang lain buat “Back Dated Agreement” ke tarikh 2 November 2009, kononnya Almarhum dah kasi 5 pesawat itu kepada saudara, sebelum meninggal dunia?


Benarkah saudara paksa PEGUAM Kamal Hisham tandatangan sebagai saksi, kalau tak…? Kenapa tak suruh polis tangkap dan soal siasat Kamal seperti yang polis lakukan terhadap Dato’ Seri Ir. Nizar Menteri Besar Perak dan UncleSeekers raja blogger Malaysia?

Benarkah peguam Kamal Hisham tandatangan hanya sebagai Pesuruhjaya Sumpah yang saksikan tandatangan orang lain?

Benarkah stamping agreement itu bertarikh 3 Mac 2010?

Benarkah Tunku Zanariah, Ku Majid dan semua adik-beradik saudara melopong? Kalau tuduhan Kamal Hisham ini satu fitnah menghina anda selaku Sultan, kenapa tak suruh dia disoal siasat oleh polis dan minta dia minta ampun kepada rakyat Johor?

Benarkah saudara rampas pesawat Alamarhum Sultan Iskandar? Ini satu tuduhan yang melampau tapi sampai hari ini anda diam, apa dah jadi?....


Wahai Editor Kosmo yang publish citer ni..Suka suki jer bagi tajuk camtu. Tak kan '...!#$%&..." punya pasal korang lupa segalanya.  Kerusi yang ko duduk tu bukan untuk selamanya kan? Waktunya akan sampai jua beb...

(Mukasurat 456 - 458)

Saudara, anda dipanggil “Tuanku” oleh mereka yang bertuankan anda sebagai Raja berpelembagaan, bukan seorang Sultan “absolute monarchy” di dalam sebuah negara merdeka.

Ini di antara berita yang tersiar di internet termasuk dalam blog UncleSeekers di mana Kamal Hisham minta tolong kepada UncleSeekers semasa saya jumpa dia bersama Boy di Bangkok. Dia minta telefon untuk bercakap dan saya berikan kerana kasihan tengok dia dalam kecemasan, dan sesudah itu ada orang lain yang jadi perantaraan. Tapi, pelik Peguam Kamal menafikan, seperti yang tersiar dalam Sinar, 10 Julai 2012.

Pelik kenapa perkara macam ini tiba-tiba senyap. Apakah di Malaysia kerajaan sudah mati? Polis, Menteri dalam Negeri, mahkamah sudah tidak berfungsi lagi. Kamal tidak ditangkap oleh Interpol, Uncleseekers tidak dibicarakan. Kalau betul dia mengambil dadah, kenapa tak dihukum dan disimpan di kem tahanan penagih dadah (Pusat Serenti)?

Kamal Hisham, bagaimanapun tidak mendedahkan sifat ugutan yang diterimanya. Pelik dengan manusia yang cintakan dunia, takut mati. Berani buat, berani tanggung. Jangan tangan berani mencincang, bahu tak berani memikul.

Beliau yang juga seorang Pengarah di Southern Ads Sdn Bhd, syarikat yang dikaitkan dengan keluarga diraja Johor juga didakwa oleh syarikat berkenaan melakukan penipuan dan pecah amanah (CBT). Kalau Sultan didapati salah, kenapa Sultan tak dibicarakan dalam Mahkamah Khas untuk raja-raja? Apakah kita lupa ayahandanya dulu, Sultan Mahmud Iskandar pernah dilucut jawatan dari Tengku Mahkota, digantikan oleh adiknya. Apa sudah jadi dengan kerajaan kita? Takut raja murka hingga rakyat jadi bingung siapa sebenarnya yang berkuasa dalam negeri ini? Sultan suruh siasat rasuah yang dilakukan oleh Kementerian Pertahanan, senyap. Kes Sultan terlibat salahguna kuasa tak membagi harta faraid, senyap juga.




(Mukasurat 469 - 470)

...Seperti apa yang berlaku di Perak, Nizar mengingatkan kamu jangan membazir. Patut ‘awak’ ucap terima kasih, bukan dengan angkuh hina dia dan suruh pula siasat, disuruh minta maaf oleh rakyat Johor. Kasihan bila Sultan terlupa tanggungjawabnya sebagai seorang ulil amri. Mungkin dia tak tahu apa itu “hukum karma”. Tak ada orang yang boleh terlepas dari apa juga yang dilakukannya. Tahukah saudara apa yang terjadi pada Shah Iran, raja segala raja, bagaimana boleh hilang takhta dan akhirnya jadi pelarian? Ingat doa mereka yang teraniaya dimakbulkan Tuhan...


(Mukasurat 473) 

...Kita kini berada di era spiritual, sudah sampai masa anda mencari Tuhan sebelum terlambat. Allah Maha Mengetahui, kita tak dapat tengok Tuhan, Tuhan nampak diri kita, ada malaikat yang macam CCTV, Tuhan tahu segala-gala tentang diri, termasuk ‘niat’ kita. Tentu ada sebab kenapa Tuhan gerakan hati kawan untuk menulis surat kepada awak. Tok awak berkawan dengan Tok kawan. Sepatutnya, kita guna bahasa “ana ente”. Sultan Abu Bakar yang jemput Tok kawan, Dato’ Syed Hassan Alattas untuk bantu dia buka negeri Johor, selain memanggil Syed Ahmad Al-Sagoff dari Singapura. Ceritanya ada dalam Jurnal Sejarah 
Johor, bil 2, 1983.... 

 
Matlamatnya sama cuma penyampaiannya berbeza

 (Mukasurat 477) 

....Rasuah tidak akan dapat dihapus bila ianya menjadi rasuah berjemaah. Jika pemimpinnya kejam, zalim, angkuh dan bakhil, ulama berlidah syaitan, wanita lebih berkuasa daripada lelaki, penduduknya jadi rakyat yang jahat, maka yang terjahat dan terpandai dalam putar belitlah yang akan naik. Rakyat adalah cermin pemimpin dan raja mereka. Apakah negara kita akan dirahmati Allah bila kerabat diraja, isteri dan anak para menteri hidup mewah giler, rakyar hidup berminda subsidi. Untuk tempahan melalui pos, sila beri maklumat seperti dibawah...

(Mukasurat 478) 

....Selagi penduduk negara itu tidak bertukar menjadi baik, maka pemimpin yang naik juga tidak akan datang dari kalangan yang baik. Tokoh korporat dan undang-undang yang ketat macam mana sekalipun mereka yang tak takut pada Allah akan melakukan kerosakan. Hukum umumnya, “Allah tidak akan benarkan pemimpin yang baik memerintah orang yang jahat dan orang yang jahat memerintah orang yang baik-baik.”...


Untuk tempahan melalui pos, sila beri maklumat seperti dibawah...

1. Nama penuh
2. Nombor telefon
3. Alamat
4. Bukti pembayaran melalui bank (RM60) dan email kepada

a) azmiapa@gmail.com (klik) (Maybank : 164155570335 Raihan Izati bte Azmi)
b) kerajaarakyat@gmail.com (klik)
c) alhusseyn471@yahoo.com.my (klik) (CIMB: 0816-0075101-52-0 Mohamed Ali Hussain)
d) manjungmari@gmail.com (klik) (Maybank : 158097625245 - Mohmad Afandi Ahmad)

video

Setan, Syaitan, Sultan (Part 1) - Di Pasaran
Setan, Syaitan, Sultan (Part 2) - Peguam Di Buru Oleh Raja
Setan, Syaitan, Sultan (Part 3) - Surat Terbuka Untuk Sultan Ibrahim
Setan, Syaitan, Sultan (Part 4) - Penyamun Tarbus: Benar Atau Fitnah?

8 comments:

JAMILKUCING said...

Salam bro dah dapat maklumat cam ne nak order. esok lusa saya bank in dna sms maklumat. tetapi AYAT NI YG TAK BULIH TAHAN

Terima kasih


Nota khas buat Jamil Kucing...

Ante siap sambung pulak "Sultan Johor Setan" ..... ahakzzz


Hahahah kalau ana jadi penulis mampos semua tnggang langgang anak bantai. tak dak lapik lapik lagi.

Tapi saya patut YM Tuan syed patut letak satua rtikel pasal RAJA tapi bukan RAHJA malaysia sebaliknya RAJAKUCING hehehe. gurau. oki bro. chow dulu.

Prince of Noob said...

raja oh raja... tu belum kerabat yang baru ditemui ini iaitu YMM Sheikh Raja Prof. Dr. Haji Izzuddin Shah pengasas ajaran sesat Star Wars Sufi Tendai.

C++ said...

Bhai UncleSeekers...

Lu ader luper satu mender.. dan tertinggal satu mender gua rasa aaa dalam semua penceritaan nih... hehehe... ader maser nanti gua story samer lu...

Oh yer.... kawan-kawan kat E kirim salam ngan lu....

muhamad hafis bin mahmud said...

Akn ku beli juga buku ni.. Wlaupun dgn mgumpul duit.. Simpan satu bro..

Anonymous said...

There are some attention-grabbing deadlines on this article however I don’t know if I see all of them center to heart. There’s some validity but I will take hold opinion until I look into it further. Good article , thanks and we want more! Added to FeedBurner as properly

Anonymous said...

Mengarut-mengarut!
Sudah la, uncle. X yah myebuk hal org la.

Anonymous said...

ni lh org yg dh rasa dirinya semua btl.baik sgt ke anak beranak habib

Anonymous said...

Shah iran memang teruk. .... tp ayatolla khomeini lg syaitan yg direjam...