Followers

Tuesday, April 26, 2016

Jangan Beli Ayam Organik Alfafa Kalau.... (part 2)

Jangan Beli Ayam Organik Alfafa Kalau.... (part 2)


Ayam Organik Alfafa yang digoreng


Sejak Khamis yang lepas kami menerima ayam organik Alfafa. Pada ketika itu tertanya-tanya juga bagaimana rasa ayam organik ni. Apa agaknya kelebihan ayam organik Alfafa ni.

Awal-awal lagi belum lagi dimasak, Adeek dah memuji. "Ayam organik Alfafa ni tak hanyir la bila dibuka daripada plastik, lemak pun takde!" Adeek memang suka ayam yang tak berlemak ni. Maklumlah jaga badan kan..hehe..

Malam tu (Khamis) Adeek goreng ayam organik Alafafa. Pertama kali aku rasa, "Macam ayam kampung rasanya.." ujar aku dalam hati. Sedang aku makan ketika tu Uncle menegur "Amacam Zul ok ke?". "Rasa macam ayam kampung bang" aku memberi maklum balas.

"Ayam organik Alfafa ni macam ayam kampung, tapi lebih sedap dan lebih serat" Uncle memberi 'feedback' tentang ayam organik Alfafa.



Ayam Organik Alfafa tidak hanyir dan berlemak


Macam-macam yang Adeek dan Mona masak gunakan ayam organik Alfafa. Masak lemak cili api, masak asam pedas, goreng (hanya letak garam) dan goreng pedas.

Semua masakan yang dimasak dengan ayam organik Alfafa ni memang ada kelainan daripada rasanya. Tapi,  tengok tukang masaknya juga, Adeek dan Mona memang pandai masak jugak.

Ditambah dimasak dengan ayam organik Alfafa , bertambah sedap la dia. Esok belanja aku starbuck ya kak..hehe..saje gurau..

Apa kelebihan yang aku tengok, ni bukan aku nak puji lebih-lebih. Bukan aku dapat duit pun puji lebih-lebih , tapi ni kenyataannya.

Apa yang aku tengok, ayam organik Alfafa ni bila dimasak lemak cili api, kuahnya tak basi dalam masa 24 jam. Tahan lama tu.

Bila masak asam pedas guna ayam organik Alfafa, kuahnya manis tak macam guna ayam biasa. Kena pulak memang masakan asam pedas memang faveret aku, sampai hirup kuah la jawabnya.

Ayam organik Alfafa , bila digoreng biasa (letak garam) dan bertepung, rasanya memang AWESOME. Tak rasa muak.

Ayam organik Alfafa bila digoreng pedas , lagi meletop. Ni memang kena try. Tak tipu.



Ayam organik Alfafa digoreng rasa AWESOME! 



Ayam organik Alfafa masak lemak cili api


Well, so far so good.

Memang harga ayam ni memang agak mahal sedikit daripada ayam biasa. Tapi bagi aku disebabkan ayam organik Alfafa ni lebih baik daripada segi kesihatan; sebab ayam yang diternak diberi makan yang organik , dikawal baik, dan tiada suntikan hormon, its really WORTH it.

Mungkin lepas ni bleh try BBQ ke, atau panggang macam mana agaknya rasanya ya? Nanti aku kena tanya chef Mona dengan Adeek.. ;)


Nota: Aku bukannya dibayar untuk promote ayam organik Alfafa ni, tapi bila aku rasa sendiri dan tengok sendiri usaha orang yang sebangsa dan seagama dengan aku, aku rasa bertanggungjawab untuk bantu promote.


Artikel Kelolaan Saya:
DZOUL
dzulizzi@gmail.com
017-2648451

'Market Masih MENGAMUK Abe. Hok tu sebaiknyo...'
Bulan-Bulan Yang Mendebarkan
Tak Sampai Setahun Pulang Modal
Robot GV6 DIAMOND ni adalah robot cop duit! Aku jamin 100% 
Bestkan usahaniga yang macam ni, bila rugi, diganti semula
Aku Berani Potong 10 Jari Kalau Robot GV6 Diamond Ni Boleh Rugi
Terima Kasih Tuan Izzan
Terima Kasih Wan & Zelmey Dan Rakan-Rakan
Sedekah - Saya Bilang Tak Payah
Maka Berakhirnya...
GAFX AMAL TRADE
Dosa-Dosa Che Det?
ASAM PEDAS JOEY JANDA BAIK, POWER!
Restoran Kelantan Delights di Subang Jaya - Untuk DIJUAL (Segera!)
"Tulang belakang di level L4-L5 Hancur, Hilang Mata Pencarian..."
Jangan Sampai ‘Adik’ Mati Dulu
'Potong' Anu Bukan Tiap Hari Bro
Fauziah Latiff Buat Kebaikan?
Jangan percaya ramalan Uncleseekers!
Adakah Kita Tahu Matahari BELAYAR?
Lebah Kelulut , Terima Kasih Bro Amray & Bro Solihin
"Dan Dialah Pemelihara SIRIUS"
Gunung Bergerak Cepat Seperti Awan?
Jangan Beli Ayam Organik Alfafa Kalau....(part 1)
Jangan Beli Ayam Organik Alfafa Kalau.... (part 2)

No comments: